۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹

رئیس کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی مازندران:

نیازی به واردات برنج در سال جاری نیست

 نیازی به واردات برنج در سال جاری نیست

ساری- رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه نیاز به واردات برنج نیست، گفت: محموله های زیادی از برنج های خارجی در انبارها مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل یزدان پناه بعدازظهر یکشنبه در حاشیه اولین کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران، اشاره‌ای به صحبت‌های دبیر انجمن برنج استان داشت که عنوان کرده بود واردات انجام شده به بخش تولید برنج آسیب می‌زند ضمن اینکه ما در سال ۱۴۰۰ نیازی به واردات برنج نداریم به این دلیل که برنج‌های خارجی وارداتی از سال‌های ۹۸ و ۹۹ که مازاد بر نیاز داخل وارد شده‌اند، هنوز در انبارها مانده است.

این مسئول بیان کرد: یکی از فعالان اقتصادی عنوان کرد که ما مجوز سورت و بسته بندی از جهاد کشاورزی داریم متأسفانه اتحادیه‌ها که زیر نظر اصناف و صنعت، معدن و تجارت هستند آمدند نسبت به فعالیتش ایراد گرفتند و گفتند جلوگیری می‌کنیم، اما نماینده جهاد کشاورزی در جلسه تأکید کردند که وقتی شما مجوز جهاد را دارید لزومی ندارد مجوز دیگری بگیرید.

یزدان پناه گفت: یکی دیگر از مباحث عنوان شده در این جلسه نگرانی فعالان اقتصادی از ادامه وضع موجود بود که به سبب آن، ریزش سرمایه گذار و تولیدکنندگان را داریم و به طور طبیعی سرمایه گذاری مجدد ریسک و هزینه بالایی دارد.

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات عنوان شده توسط بازرگانان را در حوزه معافیت‌های مالیاتی بخش صادرات عنوان و تصریح کرد: در این معافیت مالیاتی بالطبع باید دفاتر مرتب باشد اما چیزی که از سوی صادرکنندگان مطرح شد این بود که ما چطور می‌توانیم از یک کشاورز فاکتور بگیریم؟ و به خاطر همین یک فاکتور دفاتر ما رد می‌شود و معافیت مالیاتی ما از بین می‌رود.

وی گفت: این در حالی است که هنوز صدور فاکتور توسط کشاورز تعریف نشده است. بنابراین تقاضا این است که خرید محصولات کشاورزی را از فاکتور معاف کنید.

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در بحث عبور بدون "کاغذبازی" یک بستری به نام آی. تی داریم که رفاه عظیمی را برای دنیا ایجاد، گزارش گیری را راحت و موارد اضافی را حذف کرده است، از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی سامانه جامع تجارت، ترابری، و سامانه اداره ثبت توسط سازمان‌ها اشاره کرد.

کد خبر 5223984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha