۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

توزیع متوازن و نوبتی واکسن کرونا در اردبیل/مردم فریب نخورند

توزیع متوازن و نوبتی واکسن کرونا در اردبیل/مردم فریب نخورند

اردبیل - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: واکسن کرونا به مراتب توزیع در کشور در استان اردبیل نیز بر حسب سهمیه استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک نخستین بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل در بین سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی، در شاخص متوسط زمان انتظار افراد برای واکسیناسیون و زمان نوبت دهی، رتبه اول را کسب کرده است که نشان از عملکرد مناسب در کلیه حوزه‌ها و واحدهای مربوطه می‌باشد.

وی با اشاره به نوبت‌های تزریق انواع واکسن کرونا افزود: تمامی واکسن‌هایی که برای گروه هدف تزریق شده اعم از سینوفارم، آسترازنیکا، اسپوتنیک و بهارات، دارای دو نوبت تزریق بوده و در فواصل مشخص شده انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: فاصله توصیه شده دو نوبت در واکسن‌های سینوفارم و بهارات ۲۸ روز، در واکسن آسترازنیکا ۸۴ روز و در واکسن اسپوتنیک ۲۸ الی ۹۰ روز می‌باشد و بجز واکسن اسپوتنیک که دوز اول و دوم با هم متفاوت است در بقیه واکسن‌ها، نوبت اول و دوم کاملاً مشابه هم هستند.

نخستین با اشاره به تأمین واکسن استان از سهمیه تعیین شده وزارت بهداشت ادامه داد: ممکن است در مقاطعی با کمبود واکسن در کشور و به تبع آن در استان مواجه باشیم که به محض ارسال از طریق وزارت بهداشت، فرآیند واکسیناسیون ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: تنها مرجع اطلاع رسانی در خصوص واکسیناسیون، اطلاعیه‌های صادر شده از طرف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بوده لذا از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم از توجه به اخبار با منابع غیر معتبر و غیر رسمی بخصوص در بحث واکسن هراسی پرهیز نمایند.

کد خبر 5224014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha