۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸

مدیرعامل آتش‌نشانی کرمان خبر داد؛

انجام ۳۶۸ عملیات و نجات ۸۳ نفر از شهروندان کرمانی

انجام ۳۶۸ عملیات و نجات ۸۳ نفر از شهروندان کرمانی

کرمان - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: در حوادث وقوع‌یافته در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، ۳۶۸ عملیات توسط آتش‌نشانان انجام و حدود ۸۳ نفر از شهروندان نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا میرزایی از انجام ۱۲۲ مورد عملیات اطفای حریق و ۲۴۶ مورد عملیات امداد و نجات در اردیبهشت‌ماه خبرداد و افزود: اغلب حوادث به‌دلیل بی‌احتیاطی و عدم رعایت مسائل ایمنی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه در مجموع ۱۲۲ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده است، گفت: از این تعداد ۵۴ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۱۹ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۳۲ مورد مربوط به منازل مسکونی، پنج مورد مربوط به مراکز تجاری و ۱۲ مورد مربوط به جنگل و درختان بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همچنین به انجام ۲۴۶ مورد عملیات امداد و نجات در مدت‌زمان یادشده اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۴۵ مورد زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزاردهنده، ۱۳۶ مورد زنده‌گیری مارهای سمی و غیرسمی، ۲۸ مورد چیدن حلقه و قفل و ۱۱ مورد مربوط به امداد آسانسور بوده است.

میرزایی افزود: از مجموع عملیات‌های امداد و نجات، ۱۰ مورد امداد تصادفات خودرویی پنج مورد امداد نجات از کوه و بلندی، یک مورد عملیات امداد و نجات مربوط به ریزش آوار و دو مورد بازدیدهای امدادی، و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع این عملیات‌ها، ۸۳ نفر از شهروندان نجات یافتند و متأسفانه ۲۱ نفر در حوادثی ازقبیل تصادف و سقوط از بلندی، مجروح شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در خصوص آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از بروز اتفاقات و حوادث ناگوار گفت: در اردیبهشت‌ماه ۱۰۴ نفر از کارکنان ادارت و سازمان‌های دولتی شهر کرمان، آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی را فرا گرفتند.

میرزایی همچنین به انجام ۹۵ مورد مشاوره ایمنی و ۳۶ مورد بازدید ایمنی در اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و گفت: موارد بازدید از ایمنی ساختمان‌ها به درخواست شهروندان انجام شده است.

کد خبر 5224075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha