۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

نقش داوطلبان ریاست جمهوری در شرایط موجود جامعه باید شفاف شود

 نقش داوطلبان ریاست جمهوری در شرایط موجود جامعه باید شفاف شود

اصفهان-سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان گفت:شفافیت باید در وضعیت گذشته فرد در بُعد زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی داوطلبین ریاست جمهوری وجود داشته باشد.

مهدی شاکران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مشارکت مردم و اعتبار نظام در واقع پشتیبان داوطلبان ریاست جمهوری خواهد بود، اظهار داشت: مشارکت مردم در مرحله اول اهمیت بسیاری دارد زیرا کشورهایی که با ایران در طول این چند ساله کنش مستقیم به ویژه در روابط خارجی داشتند اکنون چشم به میزان مشارکت مردم دوخته‌اند.

وی با بیان اینکه انتخاب با میزان مشارکت و رأی بالا پشتوانه رئیس جمهور منتخب است، گفت: در این صورت رئیس جمهور عملکرد بهتری خواهد داشت و سیاست‌های کشور را محکم‌تر پیش می‌برد.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان خاطر نشان کرد: وظیفه هر کنشگر و فعال سیاسی و اجتماعی است که مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کند زیرا انتخاب رئیس جمهوری کارآمد که بتواند زمام امور را به دست بگیرد باعث افزایش رضایتمندی و مقبولیت نظام می‌شود.

شفافیت نقش داوطلبین در شرایط موجود

وی با اشاره به تأثیر شفافیت در انتخاب داوطلبان ریاست جمهوری گفت: شفافیت باید در وضعیت گذشته فرد در بُعد زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی داوطلبین ریاست جمهوری وجود داشته باشد که مشخص شود بر اساس مطالباتی که بیان می‌کند و یا در نقد شرایط موجود چه نقشی داشته است.

شاکران خاطر نشان کرد: از سویی دیگر داوطلبان ریاست جمهوری باید برنامه‌های خود را ساده، شفاف و قابل درک برای عموم مردم بیان کنند که تنها اکتفا کردن به ارائه کلیات و آمار نشان از عدم شفافیت است.

وی در خصوص «پویش ازما» گفت: با توجه به تعداد زیاد داوطلبان شورای شهر و زمان محدود تا انتخابات در ابتدا باید مشخص شود که این پویش تا چه میزان تأثیرگذار است اما نفس کار مثبت است و پیشنهاد دارم که اگر لیست‌ها نهایی نامزدهای شورای شهر مشخص شد بعد از آن از سخنگوهای لیست و تعداد محدودی از آنها دعوت به پیوستن به این پویش کنید تا بازخورد بهتری داشته باشد.

روند افزایشی درگیر شدن مردم با انتخابات

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان با اشاره به فضای سیاسی جامعه گفت: فضای سیاسی جامعه نشان می‌دهد که در روند رو به افزایش درگیر شدن مردم با انتخابات هستیم، پس از احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان یک بهت اولیه در مردم ایجاد شد و نیاز بود نخبگان سیاسی فضا را برای مردم شفاف و روشنگری کنند.

وی افزود: با نزدیک شدن به انتخابات و مطرح شدن مواضع و برنامه‌های داوطلبان ریاست جمهوری و برگزاری مناظرات به تدریج مردم بیشتر در این فضا درگیر می‌شوند و برخی از سیاسیون که دم از کاهش مشارکت مردم می‌زدند نیز در حمایت از داوطلبان منتخب خود به میدان می‌آیند.

کد خبر 5224414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha