۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۳

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

مراکز فنی و حرفه‌ای مرجع برنامه‌ریزی صنعت کشورهای توسعه‌یافته است

مراکز فنی و حرفه‌ای مرجع برنامه‌ریزی صنعت کشورهای توسعه‌یافته است

کرج - معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: مرجع سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صنعت کشورهای توسعه‌یافته مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حاتم‌زاده ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید آموزش فنی و حرفه‌ای البرز اظهار کرد: این استان همه در حوزه تقسیمات کشوری و هم در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارای شرایطی خاص و ویژه است، بنابراین باید به صورت ویژه نیز به آن توجه کرد.

وی بیان کرد: البرز در بحث مهاجرپذیری بعد از استان تهران رتبه نخست را دارد و رنگین کمانی از اقوام را در استان شاهد هستیم.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در البرز فعال و از این تعداد، ۱۵۰ واحد آن برند ملی هستند، بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این استان داشته باشیم.

وی با اشاره به به عملکرد مثبت آموزش فنی و حرفه‌ای البرز خاطرنشان کرد: حتی در ایام کرونا البرز عملکرد و کارکرد مثبت و مؤثری داشته و اجازه نداده چرخ مهارت آموزی از حرکت بایستد، البته این امر حاصل زحمات و تلاش‌های تمامی کارکنان و مربیان توانمند آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

حاتم‌زاده گفت: تفاوت بین توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ما با کشورهای توسعه نه نگاه سخت افزاری بلکه توسعه اکوسیستم مهارتی است، یعنی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی که رقابت سالم برای ورود بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در واقع کشورهای توسعه‌یافته حکمرانی محلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را مبنای عملکرد خود قرار داده‌اند و مرجع سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صنعت این کشورها مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است نه ستاد و ادارات کل در حالی که در ایران این موضوع صدق نمی‌کند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: درخواست داریم تا این نگاه و رویکرد بین‌المللی که بخش دولتی را از اجرا خارج و کار را به بخش خصوصی واگذار می‌کند در تمامی لایه‌های سازمان و البرز جاری شود، به طور حتم این رویکرد باعث خواهد شد تا انتظاراتی که از نظام‌های آموزش فنی و حرفه‌ای داریم برآورده شود.

وی با بیان اینکه فضای نقد و نقدپذیری در سطح اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز ایجاد شده و باید توسعه یابد، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان از جمله نخبگان مهارتی برای تبیین نقشه راه و برنامه مدون کوتاه مدت و بلند مدت اقدام کرد.

در این مراسم از تقی غیاثی‌تبار مدیرکل پیشین تقدیر و و بهزاد غفاری به عنوان مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز معارفه شد.

کد خبر 5224912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha