۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

احداث مدارس شبانه روزی یکی از نیازهای اساسی سیستان وبلوچستان است

احداث مدارس شبانه روزی یکی از نیازهای اساسی سیستان وبلوچستان است

زاهدان - نائب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز سراوان گفت: یکی از مشکلات بخش آموزش و پرورش آمار بالای بازماندگان از تحصیل است و ایجاد مدارس شبانه روزی یکی از راه حل های این معضل است.

رضا ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در استان سیستان و بلوچستان با آن مواجه هستیم آمار بالای بازماندگان از تحصیل است به طوری که در بعضی از مناطق فقط مدرسه ابتدایی وجود دارد و افراد پس از پایان مقطع ابتدایی به ناچار پس از طی مسافت طولانی به روستا یا شهر می‌روند.

وی افزود: بسیاری از دانش آموزان هزینه ایاب و ذهاب ندارند و نمی‌توانند هر روز به تنهایی مسافت زیادی را طی کنند، دختران نیز به دلیل تعصبات قومی از رفتن به دیگر مناطق باز می‌مانند.

نایب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز سراوان تصریح کرد: لازم است تا تعدادی از روستاها که در کنار هم قرار دارند یک روستا را به عنوان روستای مرکزی انتخاب کنند و در این روستا مدرسه شبانه روزی احداث شود.

وی ادامه داد: با احداث مدارس شبانه روزی از ترک تحصیل دانش آموزان جلوگیری می‌شود و بزه کاری و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

ملکزاده گفت: مسئولان هزینه‌ای که برای بازگشت بازماندگان از تحصیل به کلاس‌های درس هزینه می‌کنند را به احداث مدارس شبانه روزی اختصاص دهند تا آمار بازماندگان از تحصیل متوقف شود.

وی با قدردانی از خیران و مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس افزود: با وجود تلاش‌های زیادی که در این منطقه صورت گرفته است اما عمق محرومیت زیاد است، مسئولان مخابرات هم می‌توانند دکل‌های مخابرات را تقویت کنند تا دانش آموزان مناطق عشایری بتوانند از اینترنت و شبکه شاد بهره مند شوند.

کد خبر 5225243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha