۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۳۳

رئیس ستاد انتخابات اردبیل:

۲۵ مرحله از انتخابات ۲۸ خرداد در اردبیل الکترونیکی است

۲۵ مرحله از انتخابات ۲۸ خرداد در اردبیل الکترونیکی است

اردبیل- رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۲۵ مرحله از انتخابات ۲۸ خرداد به صورت الکترونیکی است و شرکت‌های برق و مخابرات حق قطعی زیرساخت‌ها را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز ندائی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، با تسلیت ایام رحلت امام راحل و گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد اظهار کرد: هیچ خبری جز انتخاب مقام معظم رهبری به زعامت امت اسلامی خلأ رحلت امام راحل را پر نمی‌کرد که ما امروز قدردان نعمت ولایت مطلقه فقیه هستیم.

وی با قدردانی از ۱۶ ماه تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی در کنترل بیماری کرونا تصریح کرد: در این مدت طرح‌های متعددی در سطح استان نظیر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد که نتایج مثبت و حلاوت‌بخشی را به همراه داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از کادر بهداشت و درمان و حوزه سلامت به ویژه پرستاران و سایر مدافعان سلامت قدردانی کرد و گفت: در این برهه حساس همکاری خوب و نزدیک اصناف و کسبه را نیز در تعطیلی مقطعی واحدهای تجاری و صنفی شاهد بودیم.

ندائی به چهار اصل انتخابات ۲۸ خرداد با محوریت سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت مردم در صحنه انتخابات اشاره کرد و افزود: آنچه که برای ما سرلوحه کار جدی است، قانون‌مداری و ثبات بعد از انتخابات همراه با انسجام ملی است که خود این عناصر و عوامل می‌تواند به رقابت سالم انتخابات نیز کمک کند.

وی ضرورت تأمین سلامت و امنیت انتخابات را با همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی یادآور شد و خاطر نشان کرد: در صحنه رقابت نیز به همراهی و مشارکت خوب مردم نیازمندیم تا به کاندیداهای اصلح رأی داده و نسبت به انتخاب آنها کمک کنند.

ندائی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: انتخابات شوراهای شهر در ۱۲ شهرستان و ۳۱ بخش شهر استان برگزار خواهد شد که از مجموع ۸۸۴ داوطلب این انتخابات به غیر از ۳۸ نفر کاندیدای رد صلاحیت شده، مابقی کاندیداها تأیید شدند و نتیجه نهایی رسیدگی به اعتراض‌ها و لیست کاندیداهای شوراهای شهر ۱۵ خردادماه نهایی شده و منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد کاندیداهای شوراهای شهر تأیید صلاحیت شدند، بیان کرد: در انتخابات شوراهای روستا نیز که در یک‌هزار و ۵۵ روستا برگزاری انتخابات را شاهد خواهیم بود بیش از سه هزار و ۲۴۲ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد به غیر از ۱۲۳ نفر که رد صلاحیت شدند، مابقی کاندیداها تأیید صلاحیت شده و تبلیغات خود را در موعد مقرر برای حضور در پارلمان محلی آغاز خواهند کرد.

ندائی ادامه داد: در ۴۰ روستا بیشتر از دوره قبل انتخابات شوراهای روستا برگزار خواهد شد که امیدواریم هر چه سریع‌تر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها نتیجه نهایی تأیید صلاحیت کاندیداها را اعلام کند.

وی از تدارک تمامی امکانات و تجهیزات و به کارگیری ۲۵ هزار نفر در برگزاری انتخابات اعم از هیئت‌های اجرایی، اعضای شعب اخذ رأی و نیروهای حفاظتی خبر داد و اظهار کرد: واکسیناسیون این نیروها در اولویت قرار گرفته و در هفته‌های آینده با تأیید ستاد ملی کرونا این امر تحقق می‌یابد.

ندائی تصریح کرد: ۲۵ مرحله از انتخابات ۲۸ خرداد به صورت الکترونیکی خواهد بود که امیدواریم بدون قطعی برق و اینترنت بتوانیم در روز انتخابات مشارکت با شکوه مردم را شاهد باشیم.

وی ضرورت پرهیز مدیران دستگاه‌های اجرایی در عرصه تبلیغ کاندیدا و یا کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها را یادآور شد و گفت: هیچ دستگاه دولتی حق تبلیغ کاندیدایی را ندارد و شایسته نیست از بیت‌المال صرف کارهای تبلیغی کاندیدایی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از دو برابر شدن نیروهای شعب اخذ رأی و همچنین صندوق‌های آرا در مناطق پرجمعیت خبر داد و افزود: انتظار می‌رود از جهت پرسنل و امکانات خودرویی دستگاه‌های اجرایی استان یاریگر ما باشند تا برگزاری انتخابات بدون حاشیه و با مشارکت بالایی را شاهد باشیم.

ندائی خاطر نشان کرد: در دوره قبل میزان مشارکت مردم استان اردبیل در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بیش از ۷۳ درصد بود که امیدواریم در این مرحله از انتخابات با افزایش مشارکت مردم در صحنه انتخابات نیز روبه‌رو شویم.

کد خبر 5226030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha