۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷

کارشناس مرکز پیش‌ بینی هواشناسی اصفهان:

گرما در پیش است/ لزوم صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی

گرما در پیش است/ لزوم صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از جوی به نسبت پایدار و استمرار توده هوای گرم تا پایان هفته پیش رو خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار در سطح استان تا اوایل هفته آینده است و بر این اساس آسمان بسیاری از مناطق صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به احتمال خیزش گرد و خاک محلی در مناطق مستعد استان، افزود: غبار صبحگاهی را در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی انتظار داریم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به شکل‌گیری الگوی تابستانه، افزایش نسبی دما بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد در روز پنجشنبه ۱۳ خرداد و ماندگاری گرما تا اواخر هفته پیش رو را در سطح استان خواهیم داشت.

آقایی ابراز داشت: با توجه به گرمای هوا در روزهای آینده و احتمال افزایش مصرف حامل‌های انرژی مدیریت در مصرف بهینه و صرفه جویی ضروری است و به شهروندان توصیه می‌شود از فعالیت فیزیکی در فضای باز در ساعات میانی روز خودداری کنند.

وی بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای پنج درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 5226407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha