۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳

رئیس شورای اسلامی استان زنجان:

شهرستان خدابنده خانه معلم ندارد

شهرستان خدابنده خانه معلم ندارد

زنجان-رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: خدابنده یکی از بزرگ‌ترین شهرستان شمال‌غرب کشور است و میزبان مسافران هفت استان است ولی این شهرستان از داشتن یک واحد خانه معلم محروم است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال محمدی ظهر چهارشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی استان زنجان که با حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان برگزار شد، گفت: همه ما به این موضوع اذعان داریم که حضور نیافتن دانش‌آموزان در مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب‌های زیادی را به این حوزه وارد کرد و یکی از جدی‌ترین آسیب‌ها می‌تواند کاهش کیفی آموزش به دانش‌آموزان در دوران کرونایی به خاطر آموزش‌های غیرحضوری باشد.

وی اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های جدی خانواده‌ها در این خصوص نحوه جبران این عقب‌افتادگی و کیفیت پایین آموزش‌ها در دوران کرونایی است.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: در طول دورانی که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم مشارکت‌های مردمی برای مدارس از رشد قابل توجهی برخوردار بوده که امیدواریم این کمک‌ها در کنار حمایت‌هایی که آموزش و پرورش انجام می‌دهد، باعث کاسته شدن مشکلات حوزه آموزش شود.

محمدی یاد آورشد: در شهرستان خدابنده مدارسی داریم که مشکلات عدیده‌ای به لحاظ سیستم‌های گرمایشی، بازسازی و … دارد و این در حالی است که برخی از این مدارس نیاز مبرم به رسیدگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارد.

وی با بیان اینکه در شهر سهرورد بیش از ۸۰ درصد مدارس این منطقه فرسوده است، گفا: همچنین حدود ۲۰ درصد مدارس شهرستان خدابنده در حال تخریب است و انتظار می‌رود با هر انتصاب و تغییراتی که در سطح مدیریتی استان صورت می‌گیرد، شاهد تغییر دستورالعمل‌ها نباشیم.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان ابراز داشت: یکی از معضلات حوزه آموزش، حمایت نشدن نخبگان و از دست رفتن این جایگاه است. معتقدیم نباید نخبگان را بی‌انگیزه کنیم. برخی رد صلاحت‌ها در مصاحبه‌های استخدامی علی‌رغم برخورداری از رتبه عالی باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی خواهد شد و خدابنده یکی از بزرگ‌ترین شهرستان شمال‌غرب کشور است و میزبان مسافران هفت استان است، این در حالی است که این شهرستان از داشتن یک واحد خانه معلم محروم است.

محمدی ابراز داشت: جامعه شورایی امروز مورد بی‌مهری دولت واقع شده است و هر چند افراد شایسته‌ای امکان حضور در عرصه انتخابات را به دلیل رد صلاحت از دست دادند اما شورا همه تلاش خود را می‌کند تا مردم را به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی ترغیب کند.

کد خبر 5226431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سید IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
      0 0
      سلام .با تشکر از اینکه به این موضوع رسیدگی کردید. به خاطر اینکه شهرستان خدابنده در منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده است در موقع تردد و خصوصاً در فصل زمستان و وجود گردنه دهجلال در مسیر بسیار در راه مانده اند و این در صورتی است که در صورت وجود خانه معلم امکان اقامت و عدم خستگی راه سبب افزایش راندمان