۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۵

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان:

۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ کرمانی واجد شرایط رای دادن هستند

 ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ کرمانی واجد شرایط رای دادن هستند

کرمان - رئیس ستاد انتخابات استان کرمان از افزایش ۲ برابری صندوق های رأی در کرمان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ کرمانی واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق بصیری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: در تاریخچه انتخابات میزان مشارکت مردم استان کرمان همیشه از میانگین کشوری بالاتر بوده است. امسال نیز کرمان به خاطر وجود مزار شهید حاج قاسم سلیمانی مورد توجه جهان اسلام قرار گرفته است به همین علت باید دست به دست هم بدهیم تا انتخاباتی در شأن انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انتخابات استان کرمان از سه نقطه مزار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، بیت الزهرای حاج قاسم و حسینیه ثارالله کرمان به‌صورت مستقیم از شبکه‌های سراسری و بین‌المللی پخش می‌شود، افزود: ما از یکسال قبل در حال برنامه ریزی و تهیه ملزومات شعب رأی گیری بودیم و اکنون آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در استان کرمان را داریم.

بصیری با اشاره به اینکه به‌دلیل وجود ویروس کرونا تعداد شعب اخذ رأی در استان برای جلوگیری از ازدحام جمعیت افزایش پیدا کرده است، گفت: ۲ هزار و ۸۳۹ شعبه اخذ رأی در استان کرمان پیش‌بینی شده است. ۴۶ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان کرمان هستند که شامل نیروهای اجرایی، نظارتی و امنیتی هستند.

معاون استاندار کرمان ادامه داد: برای افرادی که به علت ابتلاء به ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌برند تدابیری اندیشیده‌ایم که صندوق سیار داشته باشیم و مسئول اخذ رأی با پوشش مناسب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آدرس این افراد که مراکز بهداشتی در اختیار ما قرار داده‌اند مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ۸۴ شهر داریم که ۴۴۰ کرسی شوراهای اسلامی را باید داشته باشند، ادامه داد: همچنین خیلی تلاش کردیم تا روستایی بدون شوراهای اسلامی نباشند که طبق آمار ۲ هزار و ۸۱۲ روستای واجد شرایط تشکیل شورا در استان داریم که ۱۴۲ روستا شورای پنج نفره و ۲ هزار و ۶۷۰ روستا دارای شورای سه نفره هستند.

بصیری با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۶ نفر در شوراهای اسلامی شهر ثبت‌نام کردند، گفت: از این تعداد هزار و ۸۰۲ نفر در هیئت اجرایی تأیید صلاحیت شدند و ردصلاحیت افراد بر اساس استعلام مراجع چهارگانه بوده است.

۵۵ هزار و ۶۲۶ نفر در کرمان رأی اولی هستند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۷۲۰ کرسی برای شورای روستایی در استان کرمان وجود دارد که ۱۶ هزار نفر ۷۵۷ نفر برای تصدی این کرسی‌ها در شوراهای اسلامی روستاها ثبت‌نام کردند، ادامه داد: ۱۵ هزار و ۶۸۲ نفر در هیئت‌های نظارت بخش‌ها در استان تأیید شدند.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در استان کرمان داریم که از این تعداد ۵۵ هزار و ۶۲۶ نفر رأی اولی در استان هستند، افزود: شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت، بم، زرند، رودبارجنوب، شهربابک، کهنوج، عنبرآباد، بافت و بردسیر به ترتیب بیشترین آمار واجد شرایط رأی دهندگی را دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه کرمان یک استان کلیدی در انتخابات امسال است، عنوان کرد: در کشور ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۱۰۷ نفر واجد شرایط رأی داریم که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر از این تعداد رأی اولی هستند همچنین استان کرمان با جمعیت حدود دو میلیون و ۱۹۷ هزار نفر واجد شرایط جزو استان‌های مهم در انتخابات کشور است.

بصیری با اعلام این خبر که به زودی اپلیکیشن «شعبه یاب» رونمایی می‌شود، توضیح داد: این اپلیکیشن هم به صورت نصبی و هم غیر نصبی قابل استفاده است که افراد می‌توانند با مراجعه به این اپلیکیشن خلوت ترین شعبه و نزدیکترین شعبه اخذ رأی را پیدا کرده و به آنجا مراجعه کنند. ناظر بهداشت در تمام شعب اخذ رأی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا حضور دارد و خواهشمندم مردم از این اپلیکیشن استفاده کرده و از ازدحام جمعیت خودداری کنند.

کد خبر 5226577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha