۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۲۱

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان:

۱۰۶۳ شعبه اخذ رای برای انتخابات در زنجان ایجاد شده است

۱۰۶۳ شعبه اخذ رای برای انتخابات در زنجان ایجاد شده است

زنجان-مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: در انتخابات امسال و تا به این لحظه تعداد شعبه های اخذ رای در استان زنجان به یک هزار و ۶۳ شعبه افزایش یافته است.

سعید صفری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مهم‌ترین کاری که تا به امروز انجام داده‌ایم تا انتخابات پیش رو را نسبت به انتخابات ادوار گذشته مطلوب‌تر و پرشورتر برگزار کنیم، آسیب‌شناسی انتخابات ادوار گذشته بوده است، به ویژه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال ۹۶ را که در استان برگزار شد، بیشتر مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم که این آسیب‌شناسی از منظرهای مختلف انجام شد که در این راستا نسبت به ارزیابی عملکرد کمیته‌های مختلف برگزاری انتخابات ارزیابی زیادی صورت گرفت.

وی اظهار کرد: با بازخوانی عملکرد انتخابات ادوار گذشته تلاش کردیم تا نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را نیز تقویت کنیم تا شاهد برگزاری انتخاباتی درخور مردم ایران اسلامی و استان شهیدپرور زنجان در ۲۸ خردادماه امسال باشیم. علاوه بر اینکه انتخابات امسال را باید انتخاباتی متفاوت از سایر انتخاب‌ها در استان زنجان دانست و این موضوع نیز به خاطر شیوع کرونا و همه‌گیری این ویروس است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: با توجه به شرایط کرونایی باید ابتدا به ساکن بستر و زمینه‌ای را فراهم کنیم تا کسانی که خود را در قبال مسئولیت سیاسی و اجتماعی متعهد دانسته و در انتخابات حضوری بصیرت‌مند پیدا می‌کنند، دغدغه کرونا و ابتلا به این بیماری را نداشته باشند، به همین خاطر مهم‌ترین کاری که امروز در اولویت ما قرار دارد، این است که بحث آلودگی به ویروس کرونا در جریان انتخابات را به حداقل برسانیم که این موضوع علاوه بر کسانی که در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند، در خصوص عوامل اجرایی انتخابات نیز صادق است.

صفری ابراز کرد: همه سناریوها از لحظه‌ای که فرآیند این صحنه سیاسی قانونی می‌شود تا تنظیم صورت‌جلسه پایان انتخابات نوشته شده است که این سناریو در قالب پروتکل‌های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ تنظیم و تکمیل شد و بعد از تایید نهایی به همه فرمانداری‌های استان جهت اجرا و نظارت ابلاغ شد.

وی افزود: مهم‌ترین اتفاقی در انتخابات امسال با آن مواجه هستیم، افزایش تعداد شعب اخذ رأی خواهد بود که این موضوع نیز در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع رأی‌دهندگان در شعب اتخاذ شده است، به همین خاطر تدوین شیوه‌نامه بهداشتی و افزایش تعداد شعب اخذ رأی را باید دو اقدام جدی و مهم در راستای برگزاری انتخابات امسال در استان زنجان عنوان کرد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان تصریح کرد: ۹۲۶ شعبه اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی استان در دوره گذشته، در انتخابات امسال و تا به این لحظه به ۱۰۶۳ شعبه اخذ رأی افزایش یافته است و احتمال می‌رود این تعداد شعب اخذ رأی افزایش یابد که در همین راستا به همه فرمانداری‌های استان ابلاغ شده است که در خصوص افزایش تعداد شعب اخذ رأی هیچ‌گونه محدودیتی در استان وجود ندارد و به صراحت اعلام کرده‌ایم که مهم‌ترین دغدغه برای ما در طول برگزاری انتخابات، حفظ سلامتی مردم است.

صفری افزود: ۱۱۳ کرسی نمایندگی شورای اسلامی شهر در ۲۱ شهر استان زنجان داریم که برای تصدی این کرسی در استان ۷۲۸ نفر شامل ۶۵۰ نفر آقا و ۷۸ نفر خانم ثبت‌نام کرده‌اند که قبل از بررسی پرونده ثبت‌نام کنندگان در هیئت اجرایی، ۳۳ نفر آقا و ۲ نفر خانم از حضور در این عرصه انصراف دادند و در نهایت هیئت اجرای ۶۵۱ نفر را مورد تایید قرار داد.

وی ادامه داد: همچنین هیئت اجرایی شهرستان‌ها تعداد ۱۰۰ نفر را رد صلاحیت کردند تا در مجموع بعد از خروج داوطلبانی که انصراف داده و یا رد صلاحیت شده بودند، ۵۵۴ نفر وارد عرصه رقابت جهت تصدی کرسی شوراهای اسلامی شهر در استان زنجان شدند.

صفری ابراز داشت: برای تصدی کرسی شوراهای اسلامی روستا در استان زنجان نیز در ۷۶۴ روستا این انتخابات برگزار خواهد شد که در این راستا ۴۶۵۴ نفر ثبت‌نام کردند که ۴۵۰۶ نفر آقا و ۱۴۸ نفر نیز خانم بودند. بعد از بررسی صلاحیت کاندیداها در هیئت اجرایی، تعداد ۴۴۶۹ تایید صلاحیت شدند و ۱۷۶ نفر نیز برای تصدی کرسی شوراهای اسلامی روستا در استان رد صلاحیت شدند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: فرمانداران به عنوان روسای هیئت اجرایی و هیئت نظارت شهرستان‌ها در خصوص کاندیداهایی که خارج از نوبت قانونی اقدام به تبلیغات کرده‌اند، تشکیل پرونده داده‌اند، هر چند در این زمینه شاهد بودیم که بسیاری از کاندیداها در این خصوص طبق قانون عمل کرده‌اند و گزاش‌های معدودی در خصوص تبلیغات زودتر از موعد رسیده است.

صفری افزود: نزدیک به ۲۴ هزار نفر در قالب عوامل تبلیغاتی، اجرایی و … در تلاش خواهند بود تا انتخاباتی سالم و پرشور را در روز ۲۸ خردادماه در استان زنجان برگزار کنیم. در هر شعبه اخذ رأی نیز به طور متوسط ۲۲ نفر حضور خواهند داشت.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: برای انتخابات امسال و با توجه به افزایش شعب اخذ رأی در راستای رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تعداد ۳۰۱۴ نفر عوامل اجرایی در انتخابات این دوره نسبت به چهار سال پیش افزایش یافته است و در این دوره از انتخابات همه شهرستان‌ها را ملزم کرده‌ایم تا یکی از شعب خود را در هر شهر به بیماران کرونایی اختصاص دهند که این شعب نیز نسبت به سایر شعب اخذ رأی دارای شرایط خاص خواهد بود و تلاش کرده‌ایم تا عوامل اجرایی این شعب نیز از عوامل بهداشت و درمان باشد.

صفری تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های خدمات‌رسان مبنی بر پایداری ارتباطات نظیر اینترنت، خط تلفن، برق و … انجام شده است. انتخابات الکترونیکی شوراهای اسلامی شهر نیز فقط مختص مرکز استان خواهد بود.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان افزود: تا به امروز ۲۳ جلسه ستاد انتخابات با حضور استاندار زنجان برگزار شده است. شوراهای اسلامی به هیچ وجه مجاز به تشکیل ستاد تبلیغاتی و ایجاد تجمع نیستند و هر گونه فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در بستر فضای مجازی اتفاق بیفتد. علاوه بر این مجاز به تبلیغات محیطی در محل‌هایی که توسط شهرداری تعیین شده است، خواهند بود.

صفری افزود: برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نیز در همه شهرهای استان نقاطی در قالب فضاهای روباز و غیرمسقف مشخص شده است.

کد خبر 5226960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha