۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸

استاندار گیلان:

ارتقای بهره وری دستگاه‌ها با توسعه دولت الکترونیک ضرورت دارد

ارتقای بهره وری دستگاه‌ها با توسعه دولت الکترونیک ضرورت دارد

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر اتقای بهره وری ادارات، گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مردم توسعه دولت الکترونیک ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی گیلان اظهار کرد: دولت الکترونیک زمینه شفاف سازی امور را به دنبال داشته و علاوه بر افزایش بهره وری از فساد اداری نیز جلوگیری می‌کند.

وی افزود: ارتقای بهره وری دستگاه‌های اجرایی همواره مورد تاکید بوده و این مهم با استفاده از دولت الکترونیک و توسعه آن محقق می‌شود.

استاندار گیلان همچنین بیان کرد: مبنای تأمین و تخصیص اعتبارات، لایحه قانونی بودجه ۱۴۰۰ و بخشنامه‌هایی است که توسط دولت، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از زمان، اضافه کرد: با وجود همه تنگناها، بیشترین انتظارات با همکاری ادارات مربوطه محقق شد.

زارع با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید اصل صرفه جویی را در اولویت کاری قرار دهند، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان که توسط مجلس مصوب شده ظرفیت و فرصت بسیار خوبی برای تحول اقتصادی و اشتغالزایی در استان است.

ارتقای بهره وری دستگاه‌ها با توسعه دولت الکترونیک ضرورت دارد

تحقق ۶۹۲ میلیادر تومانی اعتبارات سال گذشته گیلان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در ادامه با بیان اینکه بودجه امور پژوهشی استان تأمین می‌شود، اظهار کرد: ۶۹۲ میلیارد تومان اعتبارات سال گذشته گیلان محقق شد که این رقم فراتر از تعهدات بود.

کیوان محمدی بودجه سال گذشته گیلان را ۵۵۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در پایان سال گذشته موفق شدیم فراتر از وعده ابتدای سال در بخش تخصیص اعتبارات عمل کنیم به طوری که ۶۹۲ میلیارد تومان اعتبار محقق شد.

رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت گیلان ادامه داد: بودجه امسال استان گیلان حدود ۸۰۸ میلیارد تومان است و به زودی روند توزیع اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های استان آغاز می‌شود.

محمدی همچنین گفت: اعتبارات استان گیلان در بخش هزینه‌ای در سال گذشته از سه منبع با ۱۰ ردیف است و کل اعتبارات ما در این بخش به ۷۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

وی با اشاره به رشد ۵۶.۹ دهم درصدی سهم اعتبارات هزینه‌ای استان به نسبت سال قبل، تصریح کرد: گیلان از لحاظ رشد اعتبار خود در سال قبل سی و یکمین استان کشور شد اما امسال با ۱۰ پله صعود در جمع ۲۲ استان کشور قرار گرفت.

کد خبر 5227082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha