۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

با صدور بیانیه ای؛

وزارت خارجه چین اظهارات مداخله جویانه بلینکن را محکوم کرد

وزارت خارجه چین اظهارات مداخله جویانه بلینکن را محکوم کرد

وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای، اظهارات اخیر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در خصوص اعتراضات «میدان تیان آنمن» در پکن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای، اظهارات اخیر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در خصوص اعتراضات «میدان تیان آنمن» در پکن را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه چین اظهارات بلینکن را مداخله در امور داخلی این کشور دانسته و به شدت آن را محکوم کرد. بنا بر اعلام مقامات پکن، آمریکا باید قبل از حمله به کشورهای دیگر درخصوص مسائل به اصطلاح حقوق بشری ابتدا به خودش در آینه نگاهی بیندازد و سوابق نقض حقوق بشری خود را ببیند.

لازم به ذکر است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز طی اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: ایالات متحده در سالگرد سرکوب میدان تیان آنمن در کنار مردم چین در مبارزاتشان برای حقوق بشر قرار می‌گیرد.

بلینکن مدعی شد: ایالات متحده به افرادی که ۳۲ سال پیش در پکن کشته شدند و همچنین فعالانی که این روزها در برابر سرکوب دولت به مبارزه خود ادامه می‌دهند، احترام می‌گذارد.

اعتراضات میدان تیان آن من در سال ۱۹۸۹ رشته‌ای از تظاهرات به رهبری دانشجویان بود که در فاصله ۱۵ آوریل تا ۵ ژوئن ۱۹۸۹ اتفاق افتاد.

کد خبر 5227630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha