۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۳۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

شفافیت منجر به حذف رانت در مدیریت شهری می شود

شفافیت منجر به حذف رانت در مدیریت شهری می شود

یاسوج- مسئول کانون بسیج رسانه یاسوج گفت: شفافیت عامل حذف رانت از بدنه شورا است.

فرشاد رجایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: شفافیت یک نامزد شورا باید از ابتدا پایه ریزی شود.

وی با بیان اینکه شفافیت مسائل مالی از مواردی است که در ادوار مختلف مسئله ساز شده است، تصریح کرد: شفافیت در اعلام دارایی‌ها، امکانات و ظرفیت‌ها مهم است.

رجایی شفافیت در کارکرد، وظایف، برنامه‌ها و قول‌ها را با تاکید بر پاسخگویی در آینده نیازی دیگر دانست و گفت: تمام هدفگذاری ها باید به شکل شفاف در دایره ریخته شود.

رجایی خاطرنشان کرد: یک نامزد باید در ابتدا در تمامی موارد شفاف باشد و مردم نیز به دنبال شفافیت و کار عمومی هستند. مردم تشنه شفافیت هستند و چارچوب عدالت محور یک باکس شورایی این مهم را نیازمند است.

مسئول کانون بسیج رسانه شهر یاسوج با تاکید بر اینکه شفافیت بخش اعظمی از رانت و اختلاس را حذف خواهد کرد، گفت: شورای شهر شفاف عملکرد و بازخورد خوبی را نشان خواهد داد.

رجایی تصریح کرد: شفافیت در محور انتخاب مجدد نیز مؤثر بوده و کارکردهای فرا زمانی را یدک می‌کشد.

وی افزود: اعضای شورای شهر باید پاسخگوی عملکرد بوده و شفافیت، پاسخگویی و عملکرد به هم پیوسته است. شفافیت پاسخگویی را آسان‌تر کرده و از گنگ بودن اقدامات دور خواهد ساخت.

رجایی با بیان اینکه مشکلات شهری مانند یاسوج در محور مبلمان، فضای سبز، امکانات حمل و نقل عمومی برگرفته از عملکرد ضعیف شورای شهر بوده است، گفت: عملکردهای ضعیف و غیر شفاف و عدم قرار گیری در محور پاسخگویی خود تابلویی محسوس از این موارد است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این راستا خبرگزاری مهر در طرحی به نام جنبش از ما از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست دارد تا با حضور در سایت azma.net در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت «از ما» منتشر شود.

کد خبر 5228720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha