۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳

بر اساس اعلام بانک مرکزی؛

نرخ سود بین بانکی به زیر ۱۹ درصد رسید

نرخ سود بین بانکی به زیر ۱۹ درصد رسید

بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی را ۱۸.۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش بانک مرکزی از عملکرد بازار بین بانکی حاکی از آن است که نرخ سود در این بازار بعد از شهریور سال گذشته که نرخ‌هایی نزدیک و بالای بیست درصد را ثبت کرده بود، در خردادماه ۱۴۰۰، بعد از گذشت هشت ماه به سطح ۱۸.۴۹ درصدی نزدیک شده است.

کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند نقش مهمی در حرکت نقدینگی از بانک به بازار سرمایه داشته باشد و سبب رونق بازار سرمایه گردد.

بازار بین بانکی یکی از ارکان بازار پول محسوب می‌شود که در آن بانک‌ها و مؤسسات اعتباری جهت تأمین مالی کوتاه مدت و ایجاد تعادل در وضعیت نقدینگی خود، با یکدیگر معامله می‌کنند.

وجود چنین بازاری موجب می‌شود که بانک‌ها برای تأمین نقدینگی به بانک مرکزی مراجعه نکنند؛ ضمن اینکه تغییرات نرخ سود بین بانکی می‌تواند در افزایش و کاهش نرخ سود بانکی مؤثر باشد.

کد خبر 5229291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      0 1
      کاهش نرخ سود بانکی باید همزمان با کاهش نرخ تورم عملیاتی شود، سود سرمایه در ایران بسیار بالاست و این منجر به رکود اقتصادی و افزایش احتکار و دلالی و هدایت نقدینگی به کسب و کارهای غیر مولد شده، کاهش سود بانکی بدون کاهش نرخ تورم و ارز منجر به افزایش تورم خواهد شد و مشکلات را حل نخواهد کرد
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
      0 0
      چرا این بانک مرکزی به بانک آینده نظارت ندارد که سود سپرده های بلند مدت 20% میباشد این بانک به کدام آقایان ویا آقازاده ها تعلق دارد که این قانون در آنجا بی تاثیر هست یک بام دو هوا
    • حسین IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
      0 0
      این هم از آن خیمه شب بازی هایی است که مردم را وادار کنند تا پس انداز های بانک رابه خرید دلار وماشین وطلا اختصاص دهند تا بازار را آشفته ترکنند. البته اینهم از هنر های اقتصاددانهای ماست.