۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۹

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

هر دانشگاه ما در استان مرکزی باید یک دولت سایه باشد

هر دانشگاه ما در استان مرکزی باید یک دولت سایه باشد

اراک- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر دانشگاه ما در استان مرکزی باید یک دولت سایه باشد و هر فرد دلسوز اشتغال و کارآفرینی، باید در این عرصه تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر سعید جلیلی عصر چهارشنبه در گفت و گوی تلویزیونی انتخاباتی در شبکه آفتاب استان مرکزی با بیان اینکه ثمره نگاه غلط به مشکلات و حل آن خسارت است اظهار کرد: لازمه موفقیت فراگیر و پیشرفت متعالی، نهادینه شدن نگاه حداکثری و مردمی در کشور است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید منافع شرکت‌ها و واحدهای تولیدی همچون هپکو، آذرآب به مردم و کارگران آن برسد و جا دارد از بصیرت و هوشمندی کارگران این واحدها قدردانی کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تغییر نگرش برای کسب موفقیت‌های بیشتر از لازمه کشور است، تصریح کرد: باید در الگوی اداره کشور دلسوزی برای کشور، نظام و جهش تولید که رهبری سال‌هاست بر آن تاکید دارند ایجاد شود همچنین اگر از جهش سخن گفته می‌شود این امر اختیاری نیست و در واقع جهش فراگیر باید از تمام مناطق و روستاهای کشور در سایه همراهی مردم رخ دهد.

جلیلی ادامه داد: آنچه که لازم است مردم باید دولت در سایه باشند و با همراهی و پشتیبانی خود به دولت آتی کمک کنند به موقع هشدار خطا بدهند تا کارها درست تر پیش برود.

برای اداره صحیح کشور به همراهی مردم نیاز است

وی با اشاره به اینکه مدیریت و برنامه حداقلی راه به جایی نمی‌برد، اظهار کرد: برای اداره صحیح کشور به همراهی مردم نیاز است و کار اصلی بر دوش مسئولان است تا فشارها از مردم برداشته شود همچنین در دولت آتی مردم باید همه کارهای ناقص دولت را با مطالبه گری تکمیل کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: باید کشور از کارهای نمایشی و بیهوده جدا شود و بدون شک کار واقعی را مردم تشخیص می‌دهند.

جلیلی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: استان مرکزی با اندیشمندان، فرهیختگان و نام‌آورانی بزرگ به‌عنوان یکی از استان‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شود و اینجا این مطرح است که در این استان چه ویژگی‌هایی وجود دارد که به زادگاه مفاخر شهره است؟

وی ادامه داد: شخصیت‌های بزرگی همچون امیرکبیر، قائم مقام فراهانی، دکتر قریب و شخصیتی بزرگ و ارزشمندی چون امام خمینی (ره) در این استان پرورش یافته‌اند که این امر جای مباهات دارد.

هر شهر و روستای استان مرکزی عهده دار تحقق جهش و تحول در کشور باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: جهاد و تلاش همگانی منجر به یک جهش بزرگ خواهد شد و لازمه آن این است که هر شهر و روستای استان مرکزی عهده دار تحقق جهش بزرگ و تحول در کشور باشد.

وی با بیان اینکه از مشکلات و کاستی‌ها و مطالبات مردمی در استان مرکزی اطلاع کافی وجود دارد، گفت: در سفرهای مختلف سال‌های گذشته این مشکلات جمع‌آوری شده اما باید پرسید که چطور می‌توان از این مشکلات عبور کرد و چگونه باید از فرصت‌های پیش رو بهره جست؟

جلیلی ادامه داد: چه چیزی می‌تواند در چهار سال آینده فرصت‌های پیش روی این استان را به بهترین شکل ممکن به شکوفایی برساند؟ و مهمتر از همه برنامه مبتنی بر یک اداره حداقلی در شأن مردم استان مرکزی و کشور نیست و اگر قرار است مشکلات کشور حل شود باید افق وسیع‌تری برای سایر نقصان‌ها و کاستی‌های پیش روی کشور ترسیم کرد.

واحد بزرگی مثل هپکو و آذرآب اراک فرصت‌های بزرگ اقتصادی برای کشور دارند

وی گفت: به‌عنوان مثال واحد بزرگی مثل هپکو و آذرآب اراک که با مأموریت راهبردی و فرصت‌های بزرگ اقتصادی نه تنها برای استان بلکه برای کشور دارند و باید از این سرمایه و فرصت بزرگ اقتصادی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند همچنین توانمندی برای اداره یک شرکت بزرگ به نام هپکو وجود دارد و باید به‌دنبال استقرار جهش تولید بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت آینده استفاده از ظرفیت‌های مردمی باید ارتقا پیدا کند و به شرایطی برسد که تولید در واحدهای بزرگ از جمله هپکو و آذرآب با کاهش مواجه نشود.

جلیلی با تاکید بر اینکه از مردم استان مرکزی می‌خواهم که سند پیشرفت هر شهر و روستای خود را پیگیری و مطالبه کنند، عنوان کرد: با هم اندیشی با دولت، مجلس و دستگاه‌ها به پیشرفت حداکثری کشور کمک شود همچنین از مردم استان مرکزی درخواست می‌شود تا در عرصه‌های مختلف استان و شهرستان‌ها، انسان‌های متخصص و ارزشمند را معرفی کنند چرا که نیازمند یک تحول اساسی در نظام سیاسی و اجتماعی بوده و باید تحول بر اساس شایسته سالاری باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان بیان کرد: این یک ساز و کار است که هر دانشگاه ما در استان مرکزی باید یک دولت سایه باشد و هر فرد دلسوز اشتغال و کارآفرینی، باید در این عرصه تأثیرگذار باشد.

کد خبر 5231216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha