۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛

پیش بینی برداشت بیش از۵ هزار تن سیراز مزارع آذربایجان غربی

پیش بینی برداشت بیش از۵ هزار تن سیراز مزارع آذربایجان غربی

ارومیه - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز برداشت سیر از مزارع استان، گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از۵ هزار تن سیر از مزارع استان برداشت شود.

علی عیدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امسال ۳۴۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول سیر رفته است که طبق برآوردهای انجام شده در حدود ۵ هزار و ۳۷۸ تن محصول از مزارع برداشت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از هر هکتار سطح زیر کشت سیر خشک به طور میانگین ۱۴ تن و از هر هکتار سطح زیر کشت سیر تر به طور میانگین ۳۰ تن محصول برداشت می‌شود، افزود: شهرستان شاهین‌دژ، مهمترین قطب تولید سیر در آذربایجان غربی به شمار می‌رود و به ترتیب شهرستان‌های میاندوآب، نقده، مهاباد، بوکان عمده ترین شهرستان‌های تولید کننده این محصول در استان به شمار می‌روند.

عیدی با اشاره به پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی تولید سیر در سطح استان، بیان کرد: سیر تولیدی که عمدتاً از ارقام محلی می‌باشد، علاوه بر مصرف داخلی به سایر شهرها و استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت این محصول از اواسط خرداد آغاز و تا اواخر تیرماه به طول می‌انجامد، اذعان داشت: با توجه به بحران آب و نیاز آبی کم این محصول به کشاورزان توصیه می‌شود برابر الگوی کشت ارائه شده توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی کشت سیر را در تناوب با سایر محصولات آبی لحاظ نمایند.

سیر، به طور گسترده به عنوان طعم دهنده در غذا استفاده می‌شود، همچنین در سال‌های اخیر سیر برای پیشگیری و درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فواید سلامتی سیر شامل کاهش علائم سرماخوردگی، کاهش فشار خون و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و همچنین اختلالات عصبی می‌شود.

کد خبر 5231720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha