۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹

معاون علوم پزشکی شیراز:

۱۴۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های ویژه فارس بستری هستند

۱۴۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های ویژه فارس بستری هستند

شیراز - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر ۱۴۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بخش های ویژه استان فارس بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۱ نفر جان باختند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمار شیوع کرونا در فارس، تعداد بیماران مثبت و دارای علامت و مشکوک کرونا بستری در بیمارستان‌های فارس را یک هزار و ۹۳ نفر اعلام کرد حال آنکه روز جمعه مسئولان آن دانشگاه این تعداد را یک هزار و ۷۳ نفر اعلام کرده بودند.

وی با بیان اینکه از میان کل بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس، ۱۴۱ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه تحت درمان هستند، گفت: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد جان باختن ۱۱ بیمار دیگر در فارس بودیم و تعداد کل جان باختگان این استان از ابتدا تاکنون به ۴ هزار و ۶۷۴ نفر رسیده است.

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹۲۹ هزار و ۱۳۳ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام و منجر به شناسایی ۲۶۶ هزار و ۷۶۲ بیمار مثبت قطعی شده است. او ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۰۷ هزار و ۲۱۸ مورد تست سریع انجام و شانزده هزار و ۳۳۶ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است.

همتی تعداد کل بیماران شناسایی شده را ۲۸۳ هزار و ۹۸ بیمار اعلام و خاطرنشان کرد که تاکنون ۲۵۹ هزار و ۱۸۳ نفر از بیماران در فارس بهبود یافته‌اند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: بهترین روش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلاء به بیماری کووید ۱۹، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی است.

کد خبر 5232934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha