۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۵۸

میخاییل اولیانوف:

کیفیت سند نهایی در نشست وین در اولویت قرار دارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز و پس از آغاز ششمین کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد: کیفیت سند نهایی در نشست وین در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز شنبه در پیامی توییتری به تشریح ششمین دور از گفتگوهای وین پرداخت.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این خصوص ادامه داد: ششمین دور مذاکرات وین امروز با برگزاری کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شد. تمام شرکت کنندگان عزم خود را برای موفقیت مذاکرات مورد تاکید قرار دادند.

وی در ادامه اضافه کرد: همه ما می‌خواهیم هر چه سریعتر (توافق) محقق شود، اما کیفیت سند نهایی در اولویت است.

کیفیت سند نهایی در نشست وین در اولویت قرار دارد

از سوی دیگر، اندکی پیش نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ پایان یافت و رایزنی ها در وین آغاز شد.

ساعاتی پیش ششمین دور از گفتگوهای وین در راستای مذاکره پیرامون احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران موسوم به برجام آغاز شد.

ریاست این نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون «جوزف بورل» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بود و «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران نیز ریاست هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین را برعهده داشت.

ایران تا کنون بارها تأکید کرده است که لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا و نیز راستی آزمایی آنها برای بازگشت تهران به تعهدات هسته‌ای خود ضروری است.

به رغم رضایت تمام طرف‌ها از مفاد این توافقنامه، دولت ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در ۸ ماه می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۷) به طور یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را دوباره وضع کرد که این اقدام واشنگتن در کنار انفعال طرف‌های اروپایی و عدم اقدام مستقلانه آنها در جهت جبران پیامدهای این خروج، مقامات تهران را واداشت تا طبق مادتین ۲۶ و ۳۶ برجام در روندی گام به گام تعهدات برجامی خود را کاهش دهند.

کد خبر 5233163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha