۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

۲۱ باند مواد مخدر در آذربایجان غربی منهدم شد

۲۱ باند مواد مخدر در آذربایجان غربی منهدم شد

ارومیه – فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از شناسایی و انهدام ٢١ باند مواد مخدر در استان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مسعود خرم نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک تن و ٨٠٠ کیلو انواع مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴٧ درصد رشد دارد، افزود: در این مدت ٢١ باند مواد مخدر منهدم و ۵۳۰ فقره طرح مبارزه با مواد مخدر توسط ناجا اجرا شده است.

وی با بیان اینکه امروز یکی از دغدغه‌های فعلی جامعه موضوع اعتیاد است و بخشی از کشفیات جرایم در حوزه مواد مخدر مربوط به مشارکت مردم است، یاد آور شد: از آغاز سال جاری تا کنون یک تن و ۷۲۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری ۱۸۱ هزار و ۸۶۷ عدد قرص روان گردان در سطح استان مخصوصاً در مرکز استان کشف شده است.

خرم نیا خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت ۲۶۸۴ نفر معتاد در سطح استان جمع آوری و ۲۰۶۳پ رونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: طی سال جاری ۱۸۹ نفر از نمایشگاه‌های مواد مخدر در مرکز استان آذربایجان‌غربی بازدید کرده‌اند و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از کارکنان ناجا و مردم در حوزه‌های مواد مخدر دوره و آموزش دیده‌اند.

خرم‌نیا اظهار کرد: در شبکه‌های شاد نیز نمایشگاه‌های مواد مخدر راه اندازی شده است و در بهمن ماه سال گذشته بیش از ۳۰ هزار دانش آموز در مقطع دبیرستان و راهنمایی از این نمایشگاه مجازی بازدید کرده بودند.

وی ادامه داد: در طی سال‌جاری بیش از ۱۳۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف و ضبط شد و در این رابطه ۶۶۹ نفر خرد فروش دستگیر و ۲۶۸۴ معتاد در سطح استان آذربایجان‌غربی جمع آوری شده است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به دستگیری‌های اخیر گفت: بیش از ۲ هزار ۶۰۳ پرونده در این رابطه تشکیل و به قوه قضائیه ارجاع داده شده است.

کد خبر 5234559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha