۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰:۳۸

استاندار خراسان رضوی:

اختلال در رأی‌گیری الکترونیکی سراسری بود/ امنیت کامل برقرار است

اختلال در رأی‌گیری الکترونیکی سراسری بود/ امنیت کامل برقرار است

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: ناهماهنگی سراسری در بهره‌برداری از کارت‌ها و ورود رمزها رخ داد که علی رغم بروز این وقفه، نسبت به میانگین کشوری کمترین تأخیر را داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان امشب در بازدید از ستاد انتخابات خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران به وضعیت امنیتی استان در روز انتخابات اشاره و اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر از عزیزان نیروی انتظامی و بسیج سازماندهی شدند و در شعب اخذ رأی که ۵ هزار و ۷۳ شعبه هست، به کارگیری شدند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلس امنیتی تهیه شده، در برخی شهرستان‌ها نیاز به تمهیدات بیشتری بود که بر این اساس، نیروهای احتیاط از عزیزان نیروی انتظامی و سپاه پیش‌بینی و مستقر شدند تا بتوانند برای امنیت این مناطق اقدام کنند.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر این‌که انتخابات خراسان رضوی در امنیت کامل برگزار می‌شود، یادآور شد: هیچ مورد قطعی برق نیز گزارش نشده است.

وی، آسیب‌شناسی اقدامات ستاد انتخابات خراسان رضوی در دوره‌های قبل را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد برشمرد و گفت: بیش از ۱۹ میلیون تعرفه وارد استان و در حوزه‌ها توزیع شده تا مشکلی از تأمین تعرفه وجود نداشته باشد، اگر مشارکت صددرصدی در هر سه انتخابات نیز رخ دهد، چند میلیون تعرفه مازاد تهیه و در اختیار فرمانداری و شعب اخذ رأی قرار گرفته است.

معتمدیان در مورد برگزاری اولین انتخابات تمام الکترونیکی شورای شهر مشهد، اظهار کرد: مکانیزه شدن انتخابات یکی از موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب آن را ابلاغ کردند که دستگاه‌های متولی بتوانند تمام مراحل و فرآیند انتخابات را به صورت تمام الکترونیک اجرا کنند.

وی با بیان این‌که امسال برای اولین بار ۲۵ فرآیند انتخابات شوراها در ۲۴ مرکز استان و ۹ شهر به صورت تمام الکترونیک انجام شد، خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار و ۴۵۵ صندوق الکترونیکی وارد استان و بین شعب توزیع شده که در کنار آن، صندوق‌ها و تعرفه‌های دستی برای اخلال احتمالی پیش‌بینی و در شعب توزیع شده بود.

استاندار خراسان رضوی به ناهماهنگی سراسری در بهره‌برداری از کارت‌ها و ورود رمزها اشاره و بیان کرد: علی رغم وقفه‌ای که اتفاق افتاد، نسبت به میانگین کشوری کمترین تأخیر را داشتیم که بعدازظهر نیز به این جمع‌بندی رسیدیم تا در هر شعبه جمعیت زیاد و تراکم مردم وجود داشت، این الزام برای رئیس و مسؤولان نظارت شعبه ایجاد می‌شود که انتخابات شورای شهر را دستی نیز برگزار کنند.

وی با بیان این‌که تنها تفاوت برگزاری دستی انتخابات شورای شهر با انتخابات الکترونیکی، مدت زمان شمارش آرا است، گفت: بیش از ۵ هزار بازرس در سطح استان مسؤولیت نظارت بر فرآیندهای انتخابات را داشتند که یکی از مسؤولیت آنان، اجرای انتخابات دستی در شعبه‌های متراکم بود.

کد خبر 5238602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha