۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴

رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد؛

شهردار سابق صدرا را به ایران باز می‌گردانیم/ ۱۱۰ تذکر انتخاباتی

شهردار سابق صدرا را به ایران باز می‌گردانیم/ ۱۱۰ تذکر انتخاباتی

شیراز-رئیس کل دادگستری فارس گفت: شهردار اسبق صدرا اکنون در کشور ترکیه متواری است و در تلاش هستیم تا با همکاری پلیس این کشور نسبت به استرداد این متهم اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کاظم موسوی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: هیچگونه اغماضی برای متهمین استان فارس وجود نخواهد داشت و دستگاه قضائی استان همچون سایر نقاط کشور در تلاش است تا عدالت گستر باشد.

حجت الاسلام موسوی در خصوص دستگیری اعضای شورای شهر نیز تصریح کرد: عمده دستگیری‌ها مربوط به شورای شهر صدرا بوده است و هم‌اینک در ارتباط با شورای شهرستان‌های فارس و سازمان همیاری شهرداری‌ها در شیراز ۴ نفر، جهرم ۱۸ نفر، مرودشت ۳۳ نفر، صدرا ۲۶ نفر، لارستان یک نفر، زرقان سه نفر و آباده ۱۰ نفر در بازداشت بسر می‌برند.

وی در خصوص انتخابات نیز با اشاره به اینکه ٢٠ پرونده تخلفات تبلیغات انتخاباتی در استان فارس تشکیل شده و با بیان اینکه در این باره به ١١٠ نفر تذکر داده شد و امید است این پرونده‌ها منجر به کیفر خواست نشود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این انتخابات، علیه مأموران دولت پرونده‌ای تشکیل نشد.

عالی‌ترین مقام قضائی استان فارس، یکی از مهمترین برنامه‌های دادگستری را ریشه کنی اطاله دادرسی برشمرد و گفت: امروز تقریباً به این مهم دست یافته و اطاله دادرسی را کنترل کرده‌ایم به طوری که عمده پرونده‌ها در کمتر از سه ماه مختومه می‌شود. از طرفی تعداد پرونده‌ها در شعب مختلف به زیر ۲۰۰ فقره کاهش داشته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را با استفاده از روش‌های قانونی از جمله اهداف دادگستری عنوان کرد و یادآور شد: طی سال گذشته ٢٠٠ زندانی واجد شرایط با پابند الکترونیکی آزاد شدند و امسال تلاش خواهیم کرد که این تعداد را به ۲ برابر افزایش دهیم.

به گفته وی اکنون کمترین میزان ورود پرونده به دادگستری را شاهد هستیم به گونه‌ای که تنها ٢٣ هزار پرونده در دادگستری وجود داشته و ٧٠٠ فقره پرونده نیز در حال تجدید نظر است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این موضوع که طمع به اراضی استان فارس زیاد است، از آزاد سازی ٢١٠٠ هکتار از اراضی ملی در سال گذشته خبر داد و گفت: از همه مسئولان می‌خواهیم در این باره یاریگر ما باشند.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه در دوران کرونا هیچ زندانی که مشکل کرونا داشته باشد، نداشتیم، افزود: ۲۲ هزار زندانی در دوران کرونا در استان به مرخصی رفتند.

کد خبر 5240890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha