۲ خرداد ۱۴۰۳، ۵:۵۸

توصیف رئیس جمهورشهیدایران از زبان پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران

توصیف رئیس جمهورشهیدایران از زبان پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران

پوتین از رئیس جمهور فقید ایران تمجید کرد و از رئیس مجلس نمایندگان روسیه خواست پیام همدردی و ویژه کرملین را به تهران ابلاغ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید ایران به عنوان شریک قابل اعتماد که همیشه به قول خود عمل می‌کرد، یاد کرد.

پوتین همزمان با ستایش شهید رئیسی، از رئیس مجلس نمایندگان روسیه خواست تا در مراسم یادبود رئیس جمهور ایران شرکت کرده و پیام همدردی ویژه ریاست جمهوری روسیه را به مقامات رسمی در تهران ابلاغ کند.

خبرگزاری‌های روسی به نقل از ولادیمیر پوتین درباره رئیس جمهور ایران نوشته‌اند: «او (رئیس جمهور ایران) واقعاً یک شریک قابل اعتماد بود، مردی که از خودش مطمئن بود و در راستای منافع ملی عمل می‌کرد.»

پوتین درباره شهید رئیسی افزود: «البته او (رئیس جمهور فقید ایران) مرد حرفش بود و همیشه کار کردن با او خوب بود. منظور من این است که اگر ما در مورد چیزی به توافق رسیدیم، می‌توانستیم مطمئن باشیم که توافق انجام می‌شود.»

رئیس جمهور روسیه همچنین از ولودین خواست که در مراسم یادبود رئیس جمهور ایران شرکت کند و «صحبت‌های صمیمانه را در رابطه با این فاجعه به مقامات ایرانی ابراز کند.»

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه نیز در تماس تلفنی با معاون اول رئیس جمهور، شهادت رئیس جمهور فقید ایران را تسلیت گفته و بر ادامه راه او در توسعه روابط صمیمانه دو کشور تاکید کرده بود. ولادیمیر پوتین، در این ارتباط تلفنی عمیق‌ترین تسلیت خود را نثار رهبر معظم انقلاب و همه مردم ایران کرد و خطاب به مخبر اظهار داشت: جنابعالی در جریان هستید که از روز گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا برای نجات زندگی ایشان کمک کنیم اما متأسفانه فاجعه زودتر اتفاق افتاده بود.

پوتین تاکید کرد: من شخصاً و از نزدیک آقای رئیسی را می‌شناختم و هم اکنون شخصاً ایشان را از دست داده‌ام. بدون شک ایشان یک وطن دوست واقعی بود که کشورش را بسیار دوست می‌داشت و ما نیز یک دوست و متحد معتبر را از دست دادیم.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه ایران از این روزهای سخت نیز عبور خواهد کرد، بر ادامه راه رئیس جمهور شهید ایران در توسعه روابط فیمابین تاکید کرد.

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این ارتباط تلفنی ضمن تشکر از رئیس جمهور روسیه برای ابراز تسلیت، این کشور را شریک راهبردی ایران خواند و اظهار داشت: تدبیر جنابعالی و همکاری خیلی خوب رئیس جمهور فقید ما توانست بخش زیادی از معادلات قدرت را در دنیا تغییر داده و به یکجانبه گرایی پایان دهد.

مخبر تاکید کرد: موضع شما در مسائل بین المللی همیشه مورد احترام ما بوده و ان شاالله از این به بعد نیز با همکاری جدی و عمیق بین دو کشور، پیشرفت روزافزون تهران و مسکو را رقم خواهیم زد.

وی ادامه داد: دکتر رئیسی برای ما یک رئیس جمهور عادی نبود، بلکه شخصیتی مردم دوست و پرتلاش با توان تعامل بالای بین المللی بود و ما متأسفانه چنین شخصیت عزیزی را از دست دادیم و برای ما بسیار سخت است‌؛ اما خوشبختانه نظام اسلامی از چنان استحکامی برخوردار است که این روزهای سخت را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

کد خبر 6115381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha