۱ تیر ۱۴۰۰، ۹:۲۱

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی:

۷۰ هزار نام رضا در خراسان شمالی ثبت شده است

۷۰ هزار نام رضا در خراسان شمالی ثبت شده است

بجنورد- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۷۰ هزار و ۹۴۲ نفر از ابتدای تأسیس ثبت احوال استان به نام حضرت رضا(ع) و ترکیبات آن نامگذاری شدند که حدودا ۱۵ درصد جمعیت مردان را شامل می‌شود.

علی زاهدی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۴۹۷ هزار و ۸ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۲ هزار و ۲۲۳ نفر را زنان تشکیل می‌دهند؛ که با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۷۰ هزار و ۹۴۲ نفر از ابتدای تأسیس ثبت احوال استان به نام مبارک حضرت رضا (ع) و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند که به طور تقریبی ۱۵ درصد جمعیت مردان می‌باشد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: نام مبارک رضا و ترکیبات آن در سال ۱۳۹۹ دارای فراوانی ۳۸۷ مورد بود.

وی افزود: طی سه ماهه سال جاری تعداد ۳ هزار و ۵۶۸ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۱۸ نفر از این تعداد با نام مبارک رضا و ۵۷ نفر نیز با ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

زاهدی نیا تصریح کرد: پنج نام منتخب مردان نیز در سال ۹۹ به ترتیب امیرعلی، محمد، آریا، امیرحسین و علی و در سه ماهه سال ۱۴۰۰ نیز امیرعلی، علی، محمد، آریا و حسین می‌باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه‌های دینی است.

وی در انتها گفت: جمعیت کل استان تا پایان سه ماهه سال جاری، ۹۸۹ هزار و ۲۳۱ نفر می‌باشد.

کد خبر 5241506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha