۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد؛

نظارت گسترده دادگستری استان مرکزی بر حوزه‌های مختلف قضایی

نظارت گسترده دادگستری استان مرکزی بر حوزه‌های مختلف قضایی

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نظارت گسترده بر حوزه‌های مختلف قضایی بالاخص زندان‌ها، آموزش و اطلاع رسانی و جذب قضات مورد اعتماد باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح سه‌شنبه در دیدار با اعضای شورای قضائی استان مرکزی به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه، با اشاره به اهمیت جایگاه دستگاه قضا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: شهید بهشتی یار وفادار امام راحل و انسانی منحصر به فرد در عشق و تلاش خالصانه برای وطن بود و نقش بسزا و کلیدی در حوزه تفکر اسلامی و دینی و پیشبرد اهداف حقوقی و قضائی ایفا کرد.

وی ادامه داد: برقراری عدالت و امنیت در نقاط مختلف، زمینه آسایش و آرامش مردم را فراهم می‌کند و دستگاه قضائی و نیروهای انتظامی و امنیتی باید دست به دست یکدیگر بدهند تا عدالت و امنیت به‌طور کامل در جامعه برقرار شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: قوه قضائیه باید برای پاکسازی جامعه از وجود مفسدان، شروران و برهم زنندگان نظم اجتماعی برنامه‌های کاربردی داشته باشد چرا که قدم اول در پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای برقراری امنیت و نظم اجتماعی است.

خطیب نماز جمعه اراک اظهار کرد: پیشگیری از نفوذ دشمنان در مسائل مختلف کشور، شناسایی سرشاخه‌های سرقت، قاچاق کالا، مواد مخدر و ارز نیز از دیگر مسئولیت‌های خطیر دستگاه قضائی است که می‌تواند این مسئولیت با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه در گرو برخورداری از دستگاه قضائی قدرتمند است، گفت: بنابراین کارکنان قوه قضائیه در نقاط مختلف کشور باید اول به حساسیت شغل خود واقف باشند و سپس در راستای تأمین امنیت و آرامش مردم گام‌های اساسی بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: کادرسازی حکیمانه، بهره‌گیری از نیروهای کارآمد، بااخلاص، ولایی و انقلابی و برگزاری نشست‌های تخصصی قضات در راستای تبادل نظر در صدور آرای پرونده‌های حساس، ارتقای سطح علمی و معرفتی از دیگر عوامل اقتدار و صلابت دستگاه قضائی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه در اراک عنوان کرد: قوه قضائیه در عرصه‌های حقوقی، کیفری، اصلاح امور، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض باید وظیفه خود را به نحو احسن در جامعه انجام دهد تا امنیت نهادینه شود.

وی گفت: نظارت گسترده بر حوزه‌های مختلف قضائی بالاخص زندان‌ها، آموزش و اطلاع رسانی و جذب قضات مورد اعتماد پیش‌نیاز دستگاه قضائی کارآمد و سلامت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دری نجف آبادی در پایان بیان کرد: سرعت در صدور رأی اگر چه در جای خود ارزشمند است اما این مهم نباید قضات را از تشخیص درست و عادلانه غافل کند.

به گزارش مهر در این دیدار رئیس کل دادگستری استان مرکزی به بیان دستاوردهای دادگستری استان مرکزی در حوزه‌های مختلف قضائی طی یک سال اخیر پرداخت.

کد خبر 5241658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha