۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰

مدیرکل بهزیستی مازندران:

۶۰ مرکز درمانی اعتیاد در مازندران فعال است

۶۰ مرکز درمانی اعتیاد در مازندران فعال است

ساری- مدیرکل بهزیستی مازندران شمار مراکز درمانی دولتی و غیردولتی اعتبار را در استان ۶۰ مرکز اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد گوهردهی بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران آموزش برای پیشگیری از اعتیاد را امری مهم دانست و گفت: اقدامات مداخله‌ای نیز توسط بهزیستی در دست انجام است.

وی جلب مشارکت‌های اجتماع محور و اقدامات درمانی را از دیگر برنامه‌های برای جامعه هدف بیان کرد و گفت: در حوزه اطلاع رسانی، راه اندازی کارزار رسانه‌ای از جمله برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی با عنوان درسطح استان با تبلیغات محیطی، فضای رسانه و مجازی برای کارزار رسانه‌ای اقدام شده است، گفت: تولید محتوا برای جامعه هدف از جمله طرح‌ها و اقدامات بوده است.

گوهردهی آموزش برای جامعه هدف را از دیگر نیازمندی‌ها برشمرد و گفت: برای ۲۰۰ هزار نفر از جامعه هدف در سال قبل، آموزش‌هایی طراحی شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران تربیت نیروهای متخصص و مربی را برای ارائه آموزش‌های لازم به جامعه هدف را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و گفت: سال قبل ۳۰۰ نفر دوره‌های مختلف آموزشی از مبتدی و پیشرفته را فرا گرفتند.

وی با مداخلات در حوزه درمان اعتیاد اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت خط تلفنی ۱۲۳ و اورژانس اجتماعی، خط ۱۴۸۰ و ارائه مشاوره خاص اعتیاد خداتی که ارائه می‌شود.

گوهردهی به فعالیت‌های درمانی ویژه اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: ۶۰ مرکز سرپایی درمان دولتی و غیردولتی اعتیاد تحت نظارت بهزیستی در استان فعال است که بیش از هشت هزار نفر از افراد در این مراکز خدمت دریافت می‌کنند، همچنین بیش از ۲۰ هزار بیمار در ۱۴۵ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد سال گذشته پذیرش و درمان شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با عنوان اینکه حدود هفت هزار و ۸۰۰ نفر از افراد در کمپ‌های اقامتی بهره گرفتند، گفت: به افراد در حوزه‌های مختلف درمانی خدمات ارائه می‌شود.

کد خبر 5241938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha