۲ تیر ۱۴۰۰، ۸:۲۳

کارشناس مسائل مذهبی:

عدم شناخت درست امام زمینه خروج از مسیر اسلام را فراهم می کند

عدم شناخت درست امام زمینه خروج از مسیر اسلام را فراهم می کند

رشت- کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه ولایتمداری تنها نباید به زبان باشد بلکه در عمل نیز باید آن را به نمایش گذاشت، گفت: عدم درک درست امام زمینه خروج از مسیر اسلام را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی احمدی ادیب شامگاه سه شنبه در جشن ولادت با سعادت امام رضا (ع) با اشاره به دیدگاه ایشان درباره امامت و ولایت، اظهار کرد: بسیاری از اتفاقاتی که از صدر اسلام تاکنون رخ داده به دلیل انحراف از مسیر امامت و ولایت بوده است.

وی گفت: اگر مسلمانان صدر اسلام امامت و ولایت را در حد یک رهبر سیاسی تنزل نمی‌دادند و متوجه بودند جایگاه امام و جانشینی رسول خدا چیست هرگز شاهد وقوع چنین اتفاقاتی نبودیم.

کارشناس مسائل دینی با تأکید بر اینکه امروز باید از جایگاه امام شناخت و درک درستی داشته باشیم، افزود: خداوند در قرآن کریم مقام امامت را بالاتر از نبی می‌داند و این نشان دهنده اهمیت این جایگاه است.

وی با بیان اینکه علی بن موسی الرضا (ع)، امام را خورشید فروزان که نور آن کل جهان را فرا گرفته توصیف می‌کند، اضافه کرد: ایشان همچنین می‌فرمایند امام همانند ماه هدایت گر انسان‌ها از میان تاریکی‌ها است.

احمدی ادیب در ادامه با اشاره به اینکه ایشان همچنین در توصیف امام می‌فرمایند «امام آب گوارا در زمان تشنگی است»، تصریح کرد: زمانی که انسان‌ها در سردرگمی و فلاکت قرار دارند امام همانند یک منجی برای جامعه بشری عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه امام همانند آتش روشن برای هدایت انسان‌ها به سمت نور است، افزود: امام رضا (ع) می‌فرماید «هر کسی از امام زمان خود جدا شده و فاصله بگیرد از سعادت و کمال دور شده و به سمت گمراهی و هلاکت گام بر می‌دارد».

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه توحید بدون ولایت اسلام نیست، اضافه کرد: امروز بسیاری مدعی مسلمانی و ولایتمداری هستند اما در زمان عمل به گونه‌ای دیگر اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز ایران به واسطه داشتن توحید همراه با ولایت، شناخته شده است، گفت: متأسفانه عده‌ای امامت در جامعه را به معنای پادشاهی توصیف می‌کنند. آن را با منصب دولتی اشتباه می‌گیرند در حالی که امام زمامدار حکومت بوده و پیشوایی و زمامت دین را برعهده دارد.

احمدی ادیب با اشاره به اینکه اگر درباره امام شناخت درستی نداشته باشیم سبب خروج جامعه اسلامی از مسیر اصلی خواهد شد، گفت: مناظرات مأمون برای امام رضا (ع) نیز با هدف خدشه دار کردن جایگاه علمی امام رضا (ع) انجام شد و این نیز به واسطه عدم شناخت درست از جایگاه امامت بود.

وی با بیان اینکه در جامعه امروز با توجه به عدم وجود امام باید به علما و عالمان دینی مراجعه شود، افزود: در شرایط امروز جهان، باید بدانیم ولی کیست و چگونه باید از آن پشتیبانی و اطاعت کرد.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه امروز با وجود رهبری ما ولی فقیه داریم باید در شرایط حساس از ایشان پشتیبانی و اطاعت داشته باشیم، گفت: قبل از برگزاری انتخابات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود مردم را به حضور در انتخابات دعوت کرد و نتیجه آن را همه جهان در ۲۸ خرداد مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه این نشان دهنده نفوذ کلام رهبری در میان مردم است، اضافه کرد: اما باید همگان در این زمینه تأمل داشته باشیم که چرا ولی زمان خود باید وارد صحنه شده و از مردم برای حضور دعوت کند این نشان دهنده این است که ما به عنوان فرد ولایتمدار به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده ایم.

احمدی ادیب با تأکید بر اینکه امامت و ولایت باید با جان و دل انسان‌ها پذیرفته شود، افزود: در دوران شدائد آخر زمان قرار داریم باید ببینم در این شرایط همچنان بر ادعا خود مبنی بر ولایتمداری استوار هستیم یا نه.

کد خبر 5242300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha