۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹

سومین جلسه سیزدهمین دوره ارتقا قاریان برگزار شد؛

مرتضی یادگاری، قاری منتخب جلسه ارتقاء قاریان ممتاز

مرتضی یادگاری، قاری منتخب جلسه ارتقاء قاریان ممتاز

سومین جلسه سیزدهمین دوره ارتقا قاریان ممتاز قرآن کریم، با رعایت تدابیر بهداشتی، به صورت نیمه حضوری و مجازی و با برقراری تعامل دوسویه و برخط به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، سومین جلسه سیزدهمین دوره ارتقا قاریان ممتاز قرآن کریم، با رعایت تدابیر بهداشتی، به صورت نیمه حضوری و مجازی و با برقراری تعامل دوسویه و برخط با قاریان شرکت کننده به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

در این جلسه ارتقا که با دبیری قاری پیشکسوت قرآن محمودرضا بیژنی اول همراه بود، محمد عباسی و سعید رحمانی از استادان و داوران بین‌المللی به ارائه نکات فنی و مفاهیمی و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

مرتضی یادگاری و مسعود بیژنی اول از تهران به صورت حضوری و مسعود موحدی راد از خراسان رضوی با پخش تلاوت تصویری وی، قاریانی بودند که هر سه نفر آیات ۱۱۱ تا ۱۱۶ سوره توبه را از حفظ تلاوت کردند.

تلاوت مرتضی یادگاری با کسب نصاب لازم به عنوان "تلاوت منتخب" در سومین جلسه ارتقا دوره سیزدهم معرفی شد.

مرتضی یادگاری، قاری منتخب جلسه ارتقاء قاریان ممتاز
در بخش دیگری از این جلسه، قسمت سوم برنامه تصویری "آموزش تکیه‌های صوتی کلمات قرآن" با تدریس مهدی حسنی از اساتید کشورمان و مؤلف کتاب میزان القرائه، که اخیراً در شورای عالی قرآن تولید شده است، پخش گردید.

«جرعه‌ای از معرفت» برنامه دیگری است که با ایراد سخن توسط یکی از شخصیت‌های قرآنی همراه است. میهمان این برنامه محمدصادق علمی از استادان پیشکسوت قرآن کشور بود که در ارتباط تصویری با جلسه ارتقا به بیان نکاتی پرداخت.
وی گفت: قرآنی‌ها باید نگران میراث امام راحل (ره)، نگران معنویت و نگران ارزش‌های الهی در جامعه باشند.
این استاد دانشگاه، انتخاب سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را مایه امید و دلگرمی عموم مردم برای پیشرفت کشور و احیا ارزش‌های اسلامی دانست.

پایان بخش این جلسه، قرائت دعای ختم قرآن به صورت ارتباط تصویری توسط محمد جماله از قاریان ممتاز بوشهری بود.
لازم به توضیح است، سیزدهمین دوره جلسات ارتقا شورای عالی قرآن، روزهای چهارشنبه به صورت هفته در میان، دو ساعت پیش از اذان مغرب برگزار می‌شود و فیلم کامل جلسات با فاصله چند روز در صفحه مجازی شورا در تارنمای آپارات پخش می‌شود.

کد خبر 5244197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha