۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۶

رنگ بندی جدید کرونایی ۶ شهرستان استان مرکزی را نارنجی کرد

رنگ بندی جدید کرونایی ۶ شهرستان استان مرکزی را نارنجی کرد

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار شهرستان‌های نارنجی کرونایی استان مرکزی براساس آخرین وضعیت اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ۶ شهرستان افزایش یافت.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، محمد جمالیان اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده در پنجم تیرماه جاری شهرستان‌های اراک، ساوه، شازند، خمین، تفرش و دلیجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

وی تاکید کرد: اکنون شهرستان‌های زرندیه، کمیجان، خنداب، محلات، فراهان و تفرش نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در رنگ بندی هفته گذشته، شهرستان اراک، ساوه، دلیجان و خنداب در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار داشت.

جمالیان بیان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی قرار دارد، شاهد حجم بالای سفرها و همچنین عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم که با کوچک‌ترین سهل انگاری وضعیت استان به وضعیت قرمز تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری دورهمی‌های انتخاباتی در اماکن سربسته و همچنین ازدحام شهروندان در خیابان و مراکز خرید زنگ خطری است که آثار آن تا در روزهای آتی نمایان می‌شود پس انتظار می‌رود شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.

کد خبر 5244281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha