۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵

نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر

نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر

خرید بیمه عمر یکی از مسائلی است که باید حتما قبل از خرید آن، نکاتی مهمی را دانست و آنها را درنظر گرفت.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، قبل از انجام هر کار لازم است تحقیق و بررسی‌های متعددی در مورد آن انجام دهیم تا بتوانیم به بهترین شکل آن کار را انجام دهیم یا محصول خاصی را خریداری کنیم. خرید بیمه عمر یکی از مسائلی است که باید حتماً قبل از خرید آن، نکاتی مهمی را دانست و آنها را درنظر گرفت.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یک بیمه نامه کاربردی با پوشش‌های فراوان و متعدد است که در زمان رخ دادن خیلی از مشکلات می‌تواند مفید مواقع شود. شما پس از خرید بیمه عمر تحت پوشش‌های مختلف بیمه عمر قرار می‌گیرید که می‌توانید در خیلی از مواقع روی این پوشش‌ها حساب کنید.

پوشش‌های بیمه عمر

همانطور که گفتین شما در زمان خرید بیمه عمر تحت پوشش خیلی از حوادث قرار می‌گیرید که در همین گزارش برخی از آنها را برای شما ذکر خواهیم کرد. پوشش‌های بیمه عمر و سرمایه گذاری عبارتند از؛

پوشش سرمایه فوت

یکی از اصلی ترین پوشش‌های بیمه عمر، پوشش سرمایه فوت است که حتماً با آن آشنا هستید. این پوشش تنها در زمان فوت بیمه شده کاربرد دارد و غرامت فوت را به ذی نفعان می‌پردازد.

پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه

این پوشش، یکی دیگر از پوشش‌های بیمه عمر است که در صورت تمایل می‌توانید آنرا انتخاب کنید. اگر بیمه شده در اثر حادثه فوت کند شرکت بیمه گر به ذی نفعان هم سرمایه فوت و هم سرمایه فوت بر اثر حادثه را پرداخت می‌کند.

پوشش نقص عضو و از کار افتادگی دائم

اگر بیمه شده در پی رخ داد هر حادثه‌ای دچار از کار افتادگی دائم گردد، درصورتی که این پوشش را تهیه کرده باشد، می‌تواند تمامی سرمایه فوت خود را از شرکت بیمه دریافت کند.

پوشش هزینه‌های پزشکی

شما با داشتن این پوشش می‌توانید هزینه‌های پزشکی خود را در زمان ابتلا به برخی از بیماری‌ها از شرکت بیمه دریافت کنید.

پوشش امراض خاص

در این پوشش، در صورت مبتلا شدن بیمه شده به برخی از بیماری‌های خاص مانند سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، عمل قلب باز و … می‌تواند مبلغ تعیین شده در بیمه نامه را به طور کامل از شرکت بیمه دریافت کند.

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه

طبق این پوشش اگر در پی هر حادثه‌ای، شخص بیمه شده دچار نقص عضو و از کار افتادگی گردد، از پرداخت باقیمانده حق بیمه‌های خود معاف می‌شود و شرکت بیمه گر حق بیمه‌های او را پرداخت می‌کند.

پوشش مستمری از کار افتادگی

طبق این پوشش اگر بیمه گذار دچار از کار افتادگی و نقص عضو شود، شرکت بیمه به شخص مستمری پرداخت می‌کند. این پوشش زیر مجموعه پوشش بالاست و زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید که پوشش بالا یعنی پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه را تهیه کرده باشید.

خرید بیمه عمر برای سرمایه گذاری

احتمالا شما کلمه بیمه عمر و سرمایه گذاری را شنیده اید، اما سرمایه گذاری در بیمه عمر یعنی چه؟ شما با خرید بیمه عمر علاوه بر پوشش‌های مختلف امکان سرمایه گذاری را نیز خواهید داشت.

همانطور که می‌دانید برای خرید بیمه عمر باید سالانه حق بیمه مشخصی به شرکت بیمه پرداخت کنید اما نکته مثبت بیمه عمر این است که به مبالغ پرداختی از طرف شما سود مشارکت تعلق می‌گیرد که می‌توانید تمامی حق بیمه‌های پرداختی را به همراه سودش در انتهای قرارداد از شرکت بیمه دریافت کنید.

سرمایه گذاری در بیمه عمر به همین شکل است که شما هم از پوشش‌های این بیمه بهره مند می‌شوید و هم امکان سرمایه گذاری دارید.

توجه کنید که سرمایه گذاری در بیمه عمر به صورت بلند مدت مفید است و می‌تواند سرمایه شمارا چندین برابر نماید. معمولاً این روش سرمایه گذاری برای کودکان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تا به اینجا مقداری با بیمه عمر و پوشش‌های آن آشنا شده اید. اگر قصد خرید بیمه عمر را دارید پیشنهاد می‌کنم حتماً تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چندی پیش مجله مابلاگ نکات کمتر شنیده شده برای خرید بهترین بیمه عمر را بیان کرد که لازم است به آن دقت کنید.

سود مشارکت بالا

مهمترین نکته قابل توجه برای خرید بیمه عمر، میانگین سود مشارکت آن شرکت بیمه است. اما سود مشارکت چیست؟ در پایان هر سال شرکت‌های بیمه با توجه به عملکرد خود در همان سال، درصدی به عنوان سود مشارکت اعلام می‌کنند و آنرا به سبد اندوخته بیمه گذاران واریز می‌نمایند.

روشن است هرچه درصد سود مشارکت شرکت بیمه بیشتر باشد، در سرمایه گذاری شما تاثیر مثبت‌تری دارد. خیلی از شرکت‌ها در زمینه بیمه عمر فعالیت می‌کنند و میانگین سودشان باهم متفاوت است. توجه شما را به جدول پایین جلب می‌کنیم.

همانطور که جدول بالا مشاهده می‌کنید، شرکت بیمه ما تواسته با میانگین سود مشارکت بالا در رتبه اول قراربگیرد، بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری دارید پیشنهاد می‌شود بیمه عمر بیمه ما را تهیه کنید.

سود مشارکت شرکت های بیمه

سقف پوشش‌ها

یکی دیگر از نکات مهم در خرید بیمه عمر دقت به سقف پوشش‌های شرکت بیمه است. با بررسی‌های انجام شده توسط تیم مابلاگ شرکت بیمه ما، بیمه سامان و بیمه ایران بالاترین سقف سرمایه فوت را دارند.

مدت زمان بیمه نامه

توجه کنید که اگر قصد و هدف اصلی شما از خرید بیمه عمر، سرمایه گذاری است پیشنهاد می‌کنیم که سمت شرکت‌هایی بروید که بیمه نامه ۳۰ ساله صادر می‌کنند.

دریافت وام از شرکت بیمه

معمولاً بیمه گر ها، پس از گذشت ۲ سال از بیمه عمر، به بیمه گذاران وام می‌دهند، اما دیده شده از برخی از شرکت‌های بیمه می‌توان پس از ۶ ماه نیز وام دریافت کرد. دقت کنید که گول این موارد را نخورید، زیرا پس از ۶ ماه سرمایه سبد اندوخته شما کاملاً ناچیز است و تنها با وام گرفتم به سرمایه گذاری خود لطمه وارد می‌کنید.

سطح توانگری

قطعاً سطح توانگری یکی از مهترین نکات برای انتخاب شرکت بیمه مناسب می‌باشد. توانگری مالی معیاری است که در ۵ سطح هر ساله توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود. این سطح‌ها به معنی توانایی شرکت بیمه در پرداخت خسارت می‌باشد.

شرکت‌هایی که سطح توانگری آنها یک است، بهترین شرکت‌ها برای خرید هر نوع بیمه‌ای می‌باشد. در جدول پایین سطح توانگری این شرکت‌ها را مشاهده می‌کنید.

سطح توانگری شرکت های بیمه

این تنها قسمتی از نکات مهم برای خرید بهترین بیمه عمر بود که حتماً مطلب کامل آنرا در مابلاگ به آدرس bimeh-ma.com/mablog مطالعه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5244371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha