۷ تیر ۱۴۰۰، ۸:۵۹

مدیر صنعت معدن و تجارت شهرستان فاروج:

صنوف تولیدی فاروج برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ ثبت نام کنند

صنوف تولیدی فاروج برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ ثبت نام کنند

فاروج- مدیر صنعت معدن و تجارت شهرستان فاروج گفت: صنوف تولیدی و خدماتی متقاضی، برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با ثبت نام و ارائه طرح در سامانه اقدام کنند.

احسان افتخاری در گفتگو با مهر اظهار داشت: طرح‌ها بعد از ثبت، بررسی می‌شود و در صورت داشتن توجیه اقتصادی و معیارهای مربوط به این تسهیلات، برای دریافت به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.

مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان فاروج نرخ سود باز پرداخت این تسهیلات را ۱۸ درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به رکود اقتصادی سال گذشته، خسارت‌های ناشی از کرونا، بسیاری از اصناف برای ادامه دادن به فعالیت‌هایشان نیازمند تسهیلات هستند که در این بخش تاکنون شرمنده اصناف شهرستان بوده‌ایم.

وی گفت: سال گذشته ۹۹ نفر از صنوف مختلف در مجموع برای دریافت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند اما پرداخت صفر بوده است.

مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان، محل تأمین اعتبار این تسهیلات را منابع داخلی بانک‌ها عنوان کرد و افزود: علی رغم ابلاغ استانداری برای پرداخت این تسهیلات، در عمل رقمی پرداخت نشد.

افتخاری در انتها گفت: اصناف یکی از بخش‌هایی بود که همکاری مؤثری با ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان به رغم خسارت‌های مالی بسیار، داشتند و انتظار می‌رود با حمایت مؤثر، این تلاش‌ها نادیده گرفته نشود.

در شهرستان فاروج یک هزار و ۴۳۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب فعال است.

کد خبر 5245056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha