۶ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۰

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد؛

افتتاح نخستین کارخانه تولید مقوای «ایندربرد» ایران در اردستان

افتتاح نخستین کارخانه تولید مقوای «ایندربرد» ایران در اردستان

اردستان‌-نخستین کارخانه تولیدکننده مقوای ایندربرد (پرمصرف در صنعت بسته‌بندی) ایران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش زواره از توابع اردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین کارخانه تولیدکننده مقوای پشت طوسی (ایندربرد) کشور که در صنعت بسته‌بندی نیز بسیار پرمصرف است، با اشتغالزایی برای بیش از ۳۰۰ نفر عصر یکشنبه با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی در اردستان افتتاح شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی که با دعوت حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان سفرکرده است علاوه بر افتتاح کارخانه کویر مقوا اردستان، امشب سخنران ویژه مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر نیز خواهد بود.

افتتاح نخستین کارخانه تولید مقوای «ایندربرد» ایران در اردستان

ساخت این کارخانه از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است و با مجموع سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان شامل ۴۵۰ میلیارد تومانی و ۲۷ میلیون یورویی، ظرفیت تولید ۴۵ هزار تن مقوا دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به تأخیر هفت ساله در راه اندازی این کارخانه به دلیل بروکراسی اداری اظهار داشت: با توجه به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با رفع موانع و پشتیبانی‌ها و به ویژه با توجه به وجود تحریم‌ها، امیدواریم تمام تلاش مسئولان در راستای رفع این موانع از جمله بروکراسی صرف شود.

وی افزود: لازم است با تلاش سرمایه‌گذاران و استفاده از ظرفیت‌های نیروهای جوان و با رویکرد علوم دانش‌بنیان، بتوانیم تولیدات با صرفه اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور را شاهد در سال‌های آینده شاهد باشیم.

افتتاح نخستین کارخانه تولید مقوای «ایندربرد» ایران در اردستان

مدیر عامل این کارخانه نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از راه اندازی این کارخانه استفاده بهینه از ضایعات کاغذ و مقوا در کشور است.

سید جلال طباطبایی افزود: بر اساس آمار کشور سالانه بیش از ۶ میلیون تن ضایعات کاغذ و مقوا وجود دارد که این را می‌توان به چرخه مصرف بازگرداند.

افتتاح نخستین کارخانه تولید مقوای «ایندربرد» ایران در اردستان

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این واحد علاوه بر اشتغالزایی هزار و ۲۰۰ نفر در چهار شیفت کاری، سالانه از ورود صد هزار تن مقوای پشت طوسی به کشور جلوگیری می‌شود که صرفه‌جویی هفتاد میلیون دلاری را در بر دارد.

گفتی است مقوای ایندربرد، در صنعت بسته‌بندی بسیار پرمصرف است و برای محصولاتی از جمله مواد غذایی، دارو، جعبه دستمال کاغذی، آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

کد خبر 5245598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha