۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸

وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

فارس جزو پنج استان برتر فناوری است/«itmc» از ورشکستگی خارج شد

فارس جزو پنج استان برتر فناوری است/«itmc» از ورشکستگی خارج شد

شیراز – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: فارس در جمع پنج استان برتر کشور در حوزه ارتباطات قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد آذری جهرمی پیش از ظهر دوشنبه در آئین افتتاح طرح‌های ارتباطی در استان فارس بیان کرد: شاخص توسعه‌ای استان فارس طی سالیان گذشته اصلاً جایگاه خوبی نبود و فارس در جایگاه بیست و هشتم کشور قرار داشت.

وی اضافه کرد: در سال ٩۶ در برخی از مناطق پهنای باند وجود نداشت و فارس جایگاه ٢١ کشور را داشت و در همان سال نیز ١١٠ هزار تلفن خانگی منتظر بودند تا این خدمات را دریافت کنند لازم به ذکر است که در آن زمان میزان پوشش اینترنت در فارس کمتر از ۵٠ درصد بود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فارس ١٠ درصد از هزینه‌های ارتباطی کشور را تأمین می‌کرد یادآور شد: در راستای توسعه استان فارس س در سال ٩٧ بالغ بر ٨٠٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت و سعی شد زیرساخت‌های ارتباطی استان فارس تقویت و بهبود یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: شهر صدرا بیشترین مصرف اینترنت در کشور را از سال ٩٧ داشته است و این در حالی است که سرویس دهندگان خدمات ارتباطی در استان فارس توانسته آمد اقدامات خوبی انجام دهند و توانسته است سایت‌های زیادی در فارس، شیراز و شهر صدرا ایجاد کنند.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه طرح یکسان سازی خدمات ارتباطی در فارس ایجاد شود و ادامه داد: با توجه به تحریم‌های صورت گرفته در حوزه ارتباطات بیش از یک سال زمان برد تا تجهیزات مورد نیاز استان فارس تأمین شود و اکنون تنها ۴٣ هزار نفر در روستاهای استان هنوز به طور کامل دسترسی به خدمات ارتباطی ندارند.

وی ادامه داد: ١٨٠ کیلومتر در مسیرهای جاده‌ای در فارس تحت پوشش خدمات ارتباطی قرار گرفته و به مجموع پوشش‌های جاده‌ای پیشین اضافه شد.

وی در خصوص کارخانه‌های صنایع it استان نیز متذکر شد: کارخانه itmc از ورشکستگی خارج شده و در مسیر سوددهی قرار گرفته است و اکنون نیز کارخانه نوآوری نیز در محل این کارخانه ایجاد شده است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه فارس در جایگاه پنج استان برتر کشور قرار گرفته است یادآور شد: برخی به دنبال تغییر مدیران استانی هستند و دلایل آنان نیز غیر منطقی بوده این در حالی است که وزرات ارتباطات از تمامی مدیرانی که برای استان‌ها درحال تلاش اند حمایت خواهد کرد.

به اعتقاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید قطب صنایع الکترونیک در شیراز بار دیگر احیا شود.

کد خبر 5246001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha