۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۴

استاندار کرمانشاه:

برخی انتصابات در کرمانشاه براساس شایسته‌سالاری نبوده است

برخی انتصابات در کرمانشاه براساس شایسته‌سالاری نبوده است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: برخی از انتصابات در این استان بر اساس شایسته سالاری نبوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند بعد از ظهر امروز در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند، برای جهش تولید باید با تلاش جهادی شرایطی فراهم شود که موانع رفع و پشتیبانی‌ها به صورت مستمر و مؤثر انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران نحوه فعالیت برای تحقق شعار سال است، افزود: مدیرانی که در این زمینه نقش آفرینی و تلاش مضاعف داشته باشند، باید در ارزیابی‌ها مورد توجه قرار گیرند، زیرا استان کرمانشاه دارای اولویت‌هایی است و تلاش برای جذب سرمایه گذاری و رفع موانع تولید یک شاخص مهم حوزه کاری تخصصی محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: علاوه بر شاخص‌های عمومی و اختصاصی تعریف شده میزان پاسخگویی و امکان ارتباط آسان مردم با مدیران بررسی می‌شود، این موضوع به هیچ وجه و با هیچ توجیهی پذیرفته نیست که مدیری برای حل مشکلات مردم وقت نداشته باشد زیرا مدیران خدمتگزار مردم هستند.

بازوند بررسی شاخص‌های تخصصی و ارزیابی شیوه فعالیت بر اساس اسناد بالادستی و سیاستگذاری ابلاغی را یادآوری کرد و افزود: اسناد توسعه‌ای استان از جمله سند اقتصاد مقاومتی، اشتغال، جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار تدوین شده و باید عملکرد مدیران در راستای تحقق این اسناد مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شاخص‌های ارزیابی مدیران در استان کرمانشاه باید بومی شود، گفت: شاخص‌هایی که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده کلی است، در صورتی که شرایط هر استان با دیگر استان‌ها متفاوت است.

بازوند ادامه داد: برخی از دستگاه‌های اجرایی اعتبارات زیادی دارند که باید برای جذب آن‌ها تلاش کنند، برخی دیگر از نظر اعتباری وضعیتشان مناسب نبوده و از این رو جذب اعتبار را نمی‌توان شاخص مناسبی برای فعالیت مدیران دانست.

وی در رابطه با موضوع شایسته سالاری در انتصاب افراد گفت: در برخی موارد شایسته سالاری انجام نشده و مهارت، قابلیت و توانمندی کارکنان برای ارتقای شغلی و انتصاب و انتخاب مدنظر قرار نمی‌گیرد که کمیته‌های دستگاه‌های اجرایی حتماً این موارد را مدنظر داشته باشند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: در رابطه با جذب فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد باید وضعیت مورد بررسی قرار گیرد، مدیران استانی باید وضعیت پست‌های خالی خود را مشخص کنند تا بتوان به شکل مطلوبی در زمینه جذب فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد اقدام کرد.

کد خبر 5246074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      0 0
      چه فایده خودتونم میدونید همه انتصابات که انجام شده باند باند بازی بوده دیگه دارید میرید شما میمونید و خدا و اعمالتون