۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵

مهر خبر می‌دهد؛

نامه مرغداران به خاوازی/ قیمت اصلاح نشود،تولید کاهش می‌یابد

نامه مرغداران به خاوازی/ قیمت اصلاح نشود،تولید کاهش می‌یابد

کانون سراسری مرغداران گوشتی در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار بازنگری در قیمت مصوب مرغ با توجه به افزایش نرخ مولفه‌های تولید شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کانون سراسری مرغداران گوشتی در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار بازنگری در قیمت مصوب مرغ با قید فوریت شدند.

در متن این نامه آمده است؛

جناب آقای دکتر خاوازی

احتراماً به استحضار می‌رساند قیمت مؤلفه‌های تولید مرغ گوشتی در سال جاری افزایش قابل توجهی داشته است و به دلیل برگزاری انتخابات و حساسیت‌های اجتماعی آن موضوع بازنگری قیمت مرغ تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است.

مزید اطلاع قیمت مصوب کنونی که در فروردین ماه ابلاغ گردید قیمت مربوط به دی ماه سال ۹۹ و پس از افزایش قیمت ذرت و سویا بوده و افزایش هزینه‌های ۷ ماه اخیر به ویژه سال جدید در آن لحاظ نشده است.

با عنایت به افزایش تمامی مؤلفه‌های تولید در سال جاری و قیمت افسارگسیخته جوجه یک روزه که تا دو برابر قیمت مصوب نیز عرضه شد، در حال حاضر تولیدکنندگان مرغ گوشتی با ضرر سنگین مواجه هستند و بدون تردید ادامه این وضعیت تولید کشور را در ماه‌های آتی با خطر جدی کمبود مرغ مواجه خواهد کرد، چرا که انگیزه و توانی برای تولیدکنندگان مرغ گوشتی وجود نخواهد داشت.

لذا با توجه به مسائل مذکور جهت جلوگیری از بحران پیش رو و با عنایت به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در حمایت از تولید تقاضامند است نسبت به بازنگری، تصویب و ابلاغ قیمت جدید مرغ بر اساس هزینه‌های کنونی به قید فوریت دستورات مقتضی مبذول فرمائید. قبلاً از همکاری جنابعالی کمال امتنان را دارم

همچنین آنالیز قیمت مرغ زنده به پیوست تقدم می‌گردد.

نامه مرغداران به خاوازی/ قیمت اصلاح نشود،تولید کاهش می‌یابد

کد خبر 5249536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • RO ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      رهبری فرمودندحمایت از تولید داخلی نه حمایت افزایش قبمت به هربهانه ضمنا اگر مردم خریدارنباشندشما مرغداران از نان خوردن خواهید افتادپس نسبت به مردم کشور خودظالم نباشید
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      بنظرم تولید داخلی به هر قیمتی معنا نداره یعنی قرار نیست نفت بفروشیم بعد بیاییم مرغ رو به دو برابر قیمت جهانی از مرغ دار داخلی بخریم مرغ داری که هم از سوبسید انرژی و کار گر ارزان و آب ارزان و... استفاده آخرش هم مرغ گرون میده دست ملت این که نشد خود کفایی
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      با سلام الان مرغ کیلوی ۳۴هزار تومان به به بالا دارد توزیع می شود مرغ داران اگر مرغ را کیلویی ۵۰ هزار تومان هم بفروشند باز هم می نالند باید ریشه یابی شود در خارج و کشورهای اروپایی مرغکیلو ۱دلار است الان مرغ بیش از یک دلار عرضه می شود باز میگویند بصرفه نیست؟
    • DE ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      جهاد کشاورزی باید مرغداری رو در روستاها یک شغل بومی کنه تا روی این تولید کنندگان مرغ کم بشه واینقدر به مردم که دراین شرایط سخت معیشتی و کم شدن درامدشون بخاطر کرونا و غیره ظلم نکنن. بالاخره زمستان میگذره و روسیاهی به ذغال می مونه!
    • DE ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      خیلی بی انصاف اید میلیون ها مرغ می فروشید یعنی اصلا درامدی ندارید؟ اشکال کارتون اینه نهاده های دامی رواز اول تو کشور تولید نکردید و صنعت مرغداری مونتاژی راه انداختید و اینم از اشکالات مرغداری وابسته است که اینهمه هزینه ساز شده ونمی تونید محصول ارزان قیمت تولید کنید!