۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹

رئیس موسسه دایره المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت(ع):

فعالیت شبکه های دولتی به بورس آسیب جدی وارد کرد

فعالیت شبکه های دولتی به بورس آسیب جدی وارد کرد

قم- رئیس موسسه دایره المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت(ع) گفت: فعال شدن شبکه های دولتی در بورس برای جبران کسری بودجه از سوی دولت آسیب جدی وارد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن نظری در نشست هم اندیشی با قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده با بیان اینکه در اقتصاد باید از مباحث ذهنی خارج شد، افزود: ساختار بانک در ایران دارای مشکلاتی است و معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس باید با مؤسسه پولی و بانکی بانک مرکزی ارتباط داشته و با اخذ مسائل از بانک مرکزی بتوانند چالش‌های کشور را حل کند زیرا زمانیکه فعالیت‌ها و تحقیقات کارشناسی مرکز پژوهشی‌ها به نمایندگان ارائه بشوند عینی‌تر و میدانی تر خواهند شد.

رئیس مؤسسه دایره المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت (ع) با تاکید بر ضرورت تغییر ساختار بانک در کشور افزود: ما ساختار را از جای دیگر وارد کرده‌ایم و عقود اسلامی را به آن تحمیل کردیم و نتوانستیم حل مشکل کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه نرخ‌های بانکی فروش اقساطی و عقد مشارکت با مشکلاتی روبرو هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر به صورت منسجم در بازار سرمایه، بورس، نظام مالی دولت و بانک مرکزی سیستم فکری منسجم نداریم.

حجت‌الاسلام نظری عنوان داشت: در حال حاضر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان دولت کسری بودجه دارد و بدهکار است و دولت جدید با چالش جدی مواجه است و در کشور تا بازار سرمایه، بورس و بانک را جهت ندهیم نمی‌توانیم بر بازار تسلط داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دولت به خاطر کسری بودجه اجازه داد که شبکه‌های دولتی در بورس فعال شوند، افزود: این امر آسیب‌های جدی به بورس وارد کرد.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق غیر از ایجاد تورم هیچ فایده‌ی دیگری ندارد، تصریح کرد: باید به جای افزایش حقوق به تثبیت حقوق پرداخت و به جای آن باید کارت‌هایی را به افراد داد و از لیست کالاهای ایرانی اجازه خرید به آن کارت‌ها داده بشود و اصل پول به تولیدکننده برسد و در این صورت است که اقتصاد آرام رشد می‌کند.

کد خبر 5250314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha