۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸

نسبت دولت با حوزه کتاب و نشر بررسی می‌شود

نسبت دولت با حوزه کتاب و نشر بررسی می‌شود

نشست «نسبت دولت با حوزه کتاب و نشر» به همت کانون اندیشه جوان دوشنبه ۱۴ تیرماه با سخنرانی مهدی رمضانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه سلسله نشست های سیاست فرهنگ که مدتیست به همت کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود، نشست «نسبت دولت با حوزه کتاب و نشر» ‌برگزار می‌شود.

در این نشست مهدی رمضانی درباره موضوع نسبت دولت با حوزه کتاب و نشر سخنرانی می‌کند.

مقوله چاپ و نشر کتاب یکی از حوزه‌های مهم در عرصه فرهنگ است. دفتر امور چاپ و نشر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه امور چاپ کشور است. یکی از وظایف این دفتر، حمایت از مراکز امور چاپ و انتشارات‌ها و واگذاری تسهیلات به آنها است. بسیاری از فعالان حوزه نشر منتقد این حمایت‌های دولتی هستند و معتقدند انتشارات‌ها به انگیزه بهره‌مندی از تفاضل قیمت‌های آزاد و دولتی، یارانه کاغذ و حمایت‌های مربوط به چاپ، توزیع و تسهیلات را از دولت می‌طلبند تا کارشان رونق بگیرد. در نتیجه افراد به‌جای داشتن رویکرد فرهنگی، با رویکرد تجاری وارد این حوزه می‌شوند. این باعث می‌شود کیفیت نشر پایین بیاید و برای کسب سود بیشتر، بازار نشر از هدف خود دور شده و خواننده سردرگم شود. بنابراین کسی‌که با استفاده از خلاقیت خودش وارد این صنعت شده است باید با کسانی رقابت کند که قواعد بازی را رعایت نمی‌کنند.

نشست «نسبت دولت با حوزه کتاب و نشر» روز دوشنبه ۱۴ تیرماه ساعت ۲۱ در صفحه مجازی کانون اندیشه جوان به نشانی @canoon_org برگزار می‌شود.

کد خبر 5250349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha