۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه کشور:

فقط مشکل مسکن ۲۰ درصد طلاب کشور رفع شده است

فقط مشکل مسکن ۲۰ درصد طلاب کشور رفع شده است

سمنان- رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه کشور بابیان اینکه برنامه‌های حمایتی از طلاب نوشته‌شده و در دستور کار قرار دارد، گفت: فقط مشکل مسکن ۲۰ درصد طلاب کشور رفع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین میر محمدی عصر دوشنبه در جلسه تکریم و معارفه رئیس جدید مرکز خدمات حوزه علمیه استان سمنان ضمن بیان اینکه برنامه‌های حمایتی از طلاب علمیه کشور در حوزه‌های درمان، تأمین مسکن و حمایت از نخبگان پیگیری می‌شود، ابراز داشت: رفع مشکلات معیشتی این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه حمایت علمی از طلاب نخبه از دیگر برنامه‌های حوزه‌های علمیه کشور برای سال جاری است، افزود: این‌گونه اقدامات منجر به افزایش انگیزه طلاب برای انجام پژوهش می‌شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه کشور بابیان اینکه ۱۲۴ هزار طلاب و روحانی در کشور وجود دارند، ابراز داشت: بخش قابل‌توجهی از این تعداد مشکلاتی نظیر بیمه، درمان، معیشت و مسکن دارند که در برنامه‌های حمایتی جدید تلاش شد تا بتوان بخش از آن‌ها را رفع کرد.

میر محمدی بابیان اینکه از این تعداد تنها مشکل مسکن ۱۶ هزار طلبه کشور حل‌شده است، تصریح کرد: این رقم چیزی حدود ۲۰ درصد طلاب کشور را در بردارد که همین آمار نشان می‌دهد می‌بایست برای رفع مشکلات موجود حوزه طلاب برنامه‌های حمایتی در رأس کار قرار گیرد.

وی افزود: قطعاً در اجرای طرح‌های حمایتی تلاش خواهد شد تا به‌نوعی نخبگان نیز مورد تشویق واقع شوند که در برنامه‌های پیش رو این نیز در اولویت خواهد بود.

به گزارش مهر، در این نشست از زحمات حجت‌الاسلام قدرتی قدردانی و حجت‌الاسلام جمشیدی به‌عنوان رئیس جدید مرکز خدمات حوزه علمیه استان سمنان معرفی شد.

کد خبر 5251197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha