۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان:

«سالک» معضلی در دامغان/اختصاص۵درصد اعتبارات دهیاری‌های سمنان

«سالک» معضلی در دامغان/اختصاص۵درصد اعتبارات دهیاری‌های سمنان

سمنان- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه پنج درصد بیماران سالک ایران در دامغان هستند، گفت: این بیماری به معضلی برای این شهرستان بدل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صمیمیان بعد از ظهر دوشنبه در نشست مقابله با بیماری سالک در استانداری سمنان با بیان اینکه پنج درصد جمعیتی که در کشور به بیماری سالک دچار هستند در شهرستان دامغان سکونت دارند که این مهم بسیار حائز اهمیت بوده و نیاز به توجه جدی دارد، ابراز داشت: تقریباً پنج درصد از بودجه دهیاری‌ها برای امر آموزش اختصاص یافته که از این میزان بالغ بر ۵۰ میلیون تومان را برای آموزش در حوزه مبارزه و مقابله با بیماری سالک در استان اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ روستا در شهرستان دامغان دهیاری نداشتند که با صدور مجوز توسط وزیر کشور، تمام روستاهای شهرستان دامغان دارای دهیاری شدند، افزود: از محل بودجه دهیاری‌های جدید نیز اعتباری برای مبارزه و مقابله با بیماری سالک در نظر گرفته خواهد شد.

پساب‌ها ساماندهی می‌شوند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه از محل بودجه روستاهای فاقد دهیاری نیز می‌توان برای این مقابله با سالم کمک گرفت، ابراز داشت: پتانسیل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز از دیگر مواردی در استان است که می‌توان به‌منظور پیشبرد بهتراهداف، برای تخصیص اعتبار از آن استفاده کنیم.

صمیمیان با بیان اینکه ۱۷۹ میلیون تومان برای خرید سم اختصاص یافت، سَم توسط دامپزشکی استان در سال گذشته خریداری و در بین دهیاری‌ها توزیع شد، بیان داشت: نظارت بر دفن بهداشتی پسماندهای روستایی و شهری توسط حفاظت محیط زیست استان در دستور کار به صورت مستمر قرار دارد همچنین باید گفت نگرانی در خصوص پساب فاضلاب در شهرستان دامغان وجود ندارد و اقدامات توسط آبفا استان در حال انجام است.

لانه کوبی در دامغان انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه دو هزار و ۶۵۰ هکتار لانه کوبی در مناطق انجام شده که ۶۵۰ هکتار مربوط به سال جاری است، گفت: دو هزار و ۷۰۰ هکتار مساحت مناطق آلوده است که باید دو بار در سال جاری سَم پاشی صورت بگیرد و در این مسیر شناسایی مناطق آلوده و پرخطر توسط دانشگاه علوم‌پزشکی بسیار مهم است.

سید حسن میرعماد با بیان اینکه ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مبارزه و مقابله با بیماری سالَک در شهرستان دامغان توسط جهاد کشاورزی هزینه شده است، تاکید کرد: این اقدامات باید در طول سال و سال‌های متوالی استمرار داشته باشد تا بتوان شاهد نتیجه مطلوب و مؤثر بود.

کد خبر 5251322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha