۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸

مدیر کل هواشناسی گیلان:

آغاز بارش های رگباری در گیلان/ احتمال آب گرفتگی معابر وجود دارد

آغاز بارش های رگباری در گیلان/ احتمال آب گرفتگی معابر وجود دارد

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز فعالیت جریانات شمالی در استان، گفت: تا اوایل هفته آینده شاهد بارش های رگباری خواهیم بود و در این مدت آب گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فعالیت سامانه ناپایدار و تقویت جریانات شمالی از روز گذشته در استان گیلان، اظهار کرد: بر این اساس شرایط برای افزایش ابر و کاهش دما، بارندگی و گاهی رگباری وزش باد و رعد و برق فراهم می‌شود.

وی با اشاره به تشدید این شرایط طی عصر و شب پنجشنبه تا جمعه، افزود: در نقاط مستعد احتمال تگرگ تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه فعالیت این سامانه ناپایدار و بارشی تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد، گفت: روند کاهش دما نیز در این مدت شاهد خواهیم بود و تا اوایل هفته آینده شاهد استقرار روزهای خنکی در استان گیلان خواهیم بود.

وی با اشاره به شدت بارش‌ها در برخی از نقاط استان گیلان و در برخی ساعات، از شهروندان خواست از استقرار در دامنه‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

دادرس به وضعیت دریا طی این مدت نیز اشاره و اظهار کرد: دریا نیز در این مدت مواج و گاهی با موج‌های بلند خواهد بود که برای انجام فعالیت دریایی و گردشگری مناسب نیست.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی برای این مدت، افزود: احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای، آسیب به سازه‌های سست بنیان، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، رانش و لغزش، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به برخی شالیزارها نیز وجود دارد.

کد خبر 5253330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha