۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۳

امام جمعه آرادان:

نمی‌توان حضور پرشور مردم آرادان در انتخابات را خدشه‌دار کرد

نمی‌توان حضور پرشور مردم آرادان در انتخابات را خدشه‌دار کرد

آرادان- امام جمعه آرادان با اشاره به سخنان استاندار سمنان که اعلام کرده بود آرای باطله در آرادان زیاد است، گفت: نمی‌توان با این حرف‌ها حضور مردم در انتخابات را خدشه‌دار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیلی شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه مردم آرادان ۷۸ درصد در انتخابات حضور داشتند که مشارکتی قابل قبول بود، ابراز داشت: در انتخابات سابق بالاترین درصد شرکت کنندگان شهرستان آرادان بود و در کشور نیز کم نظیر بود که جای دارد از مردم تشکر کنیم ولذا مسئولان باید این حضور شورانگیز را قدر بدانند و در بین مردم باشند نه اینکه زیر کولر بنشینند و روز جمعه تفریح کنند اما از سوی دیگر استاندار سمنان در اظهاراتشان گفته است که آرادان درست است که رتبه بالا را داشته اما بیشترین آرای باطله را داشت این موضوع را البته قبول داریم اما استاندار سمنان اعلام کرده که امام جمعه و فرماندار آرادان باید درباره این موضوع توضیح دهند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آرای باطله توضیح دادند که معنای آن ضدیت با نظام نیست زیرا کسی که ضد نظام هست پای صندوق نمی‌آید و در صف نمی‌ایستد، ایشان فرمودند آرای باطله یعنی مردمی که رأی باطله داده‌اند از وضعیت اقتصادی و مدیریت کشور ناراحت هستند چرا که فشار بر روی مردم زیاد است و انسان رویش نمی‌شود که به چهره مردم نگاه کند، این وضعیت مطلوبی نیست که قیمت یک نوشابه ساده دو برابر شده است مردم هر روز با گرانی روبرو هستند و این چه تدبیری است؟ دولت امروز باید پاسخ دهد که مردم کمرتان چرا باید زیر بار مشکلات خمیده شود لذا باید برای گرانی‌ها چاره‌ای شود.

معنای آرای باطله در لسان رهبری

امام جمعه آرادان گفت: یک معنای رأی باطله دیگر این است که نامزدهای محبوب آن افراد احراز صلاحیت نشده و رأی سفید انداخته است این معنای ضدیت نظام ندارد و لذا ما به استاندار سمنان می‌گوئیم که اگر رأی باطله در آرادان زیاد بود نخست اعتراض به وضعیت اقتصادی بود و دوم شاید این افراد نامزد محبوبی نداشتند و البته باید گفت اینجا شهر و زادگاه یکی از رؤسای جمهور سابق است که البته تأیید نشده است اما بالاخره مردم تعصبی بر روی او دارند و شاید تعدادی نام ایشان را نوشته باشند پس این ضدیت با نظام نیست.

شریفی نیا بیان کرد: باید از مردم آرادان عذرخواهی کرد و با این جمله نمی‌توان حضور شورانگیز مردم را که بالاترین درصد آرا را داشتند، خدشه دار کنید. این حرف درستی نبود و بر خلاف نظر رهبری بود و آقایان به جای اینکه برای آرای باطله ناراحت باشند باید برای آرای مردم سمنان ناراحت باشند که به ۴۰ درصد هم نرسید مگر آیت الله شاهچراغی همواره بیان نمی‌کنند که استان سمنان ممتاز است. سمنان به واقع مردمی متدین دارد پس چرا باید آرای آن ۳۸ درصد باشد و این حتماً به آن معنی است که مسئولان عملکرد خوبی نداشته‌اند، استاندار سمنان باید صحبت خود را تصحیح کند زیرا دل مردم با این جمله شکسته شده است.

وی همچنین با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و با بیان اینکه باید خانواده‌ها ازدواج را آسان بگیرند و سعی کنند که مهریه‌ها از ۱۴ سکه بیشتر نشود، تاکید کرد: این زیبنده استان سمنان نیست که از هر سه ازدواج یک طلاق صورت گیرد لذا باید خانواده‌ها مهریه‌ها را کاهش دهند و با حمایت از جوانان زندگی ساده را شروع کنند.

ازدواج تسهیل شود

امام جمعه آرادان بیان کرد: در گذشته با فقدان آب شرب، گاز و دیگر امکانات زندگی‌ها بسیار دشوار بود اما همه تحمل می‌کردند و حتی زن و مرد دوش به دوش هم کار می‌کردند و صحبت از طلاق نمی‌شد لذا باید گفت گاهی اوقات افرادی هم هستند که اصطلاحاً خوشی زیر دل شأن را زده است لذا باید با مشکلات هم روبرو شد و آنها را کنار گذارد. خانواده‌ها باید به فرزندان بگویند که توقعات را کاهش دهند و از فضای مجازی دور شوند بیشتر اختلافات این است که در فضای مجازی مسائلی رخ می‌دهد و مشکلاتی برای جوانان ما ایجاد می‌کند که تا این بی تقوایی‌ها درست نشود، جامعه بهتر نخواهد شد.

شریفی نیا با اشاره به خاموشی‌های برق که وی آن را کلافه کننده دانست، تاکید کرد: خوشبختانه دو روزی است که شرایط بهتر شده است اما نباید برق منازل مردم را قطع کرد زیرا در گرمای ۵۰ درجه مردم کلافه می‌شوند و انتظار است که مقداری این موضوع تدبیر شود. دولت‌های مختلف و به خصوص دولت کنونی، باید تولید برق را افزایش دهند زیرا خانه‌ها و کارخانه‌ها روز به روز افزایش می‌یابند اما این کار را نکرده‌اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌های قبل فرمودند که باید از نیروگاه هسته‌ای برق پاکیزه و ارزان تأمین کنیم، معظم‌له سال‌های قبل این موضوع را پیش بینی کرده بودند و اعلام داشتند که ما اگر از همین غربی‌ها برق بخواهیم به ما نمی‌دهند و ما باید به دنبال برق هسته‌ای برویم در همان زمان هم کسانی بودند که می‌گفتند ما نیروگاه هسته‌ای نمی‌خواهیم حال آنکه امروز ده نیروگاه هسته‌ای مانند بوشهر نیاز است در حالی که دولت‌های ما بی تدبیری کردند، اگر برق تولید می‌شد امروز مردم اذیت نمی‌شدند.

کد خبر 5253968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha