۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۸:۵۲

نماینده مردم کرج در مجلس مطرح کرد؛

کمبود مخازن آب در البرز/ خاموشی‌ها به سمت صنایع پرمصرف منتقل شد

کمبود مخازن آب در البرز/ خاموشی‌ها به سمت صنایع پرمصرف منتقل شد

کرج - نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: با کمبود مخازن آب در استان البرز مواجه هستیم و باید راه‌حلی برای رفع این مشکل یافته شود.

مهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از اولویت‌هایی که از سال گذشته در استان البرز احصا کردیم، بحث مشکل کمبود آب شرب به لحاظ کمیت و کیفیت به خصوص در شهرستان فردیس بود، به ویژه اینکه از استاندارهای موجود عقب است.

وی بیان کرد: حدود ۱۰ سال از استان شدن البرز می‌گذرد، اما در حوزه تأمین زیرساخت‌ها متناسب با رشد جمعیت اتفاقات لازم در استان نیفتاده است، به ویژه در شهرستان فردیس که متراکم‌ترین شهر کشور محسوب می‌شود.

فرونشست فردیس به خاطر برداشت ذخایر زیرزمینی آب

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان فردیس حدود ۶۰ حلقه چاه دارد و از منابع زیرزمینی آب آن تأمین می‌شود، این امر باعث شده سالانه تراز آب کاهش یابد و فرونشست زمین ایجاد شود.

وی با بیان اینکه با این روند نگران‌کننده در فردیس می‌توانستیم سهمیه‌ای از آب‌های سطحی بگیریم، خاطرنشان کرد: بر این اساس سال گذشته پس از پیگیری‌های فراوان توانستیم، ۵۵ میلیون مترمکعب از دو سد طالقان و امیرکبیر حق‌آبه ای را برای استان البرز بگیریم که بخشی از آن به فردیس اختصاص می‌یابد.

عسگری گفت: با دریافت سهمیه بحث تأمین زیرساخت‌ها آغاز شده و تکمیل تصفیه‌خانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با کمبود مخازن آب در استان البرز مواجه هستیم و باید این امر جانمایی شود، اظهار کرد: در مواقعی که با افزایش مصرف آب، اُفت فشار و یا قطعی برق مواجه می‌شویم این کمبودها از طریق مخازن جبران می‌کنیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه به همین منظور استان البرز از استانداردهای لازم در موارد یاد شده عقب است، تصریح کرد: اخیراً فرآیند ساخت مخزنی که در شهرک جهان‌نما کلنگ زنی شد، ویژه شهرستان فردیس است تا این روند را در میان‌مدت بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به قطعی آب و برق در هفته اخیر، خاطرنشان کرد: در این باره پیگیری و رایزنی‌های فراوانی با وزیر نیرو و معاونین مربوطه انجام شد و با تشکیل جلسات اضطراری در استانداری البرز توانستیم سهم خاموشی البرز را کاهش دهیم.

روند خاموشی‌ها در البرز تغییر محسوسی کرده است

عسگری با بیان اینکه طی ۳ روز گذشته روند خاموشی‌ها در استان تغییر محسوسی کرده است، گفت: یکی از مشکلات تأمین آب، قطعی مکرر برق است، وقتی از منابع زیرزمینی استفاده می‌کنیم نوسانات برق تأسیسات آب‌رسانی را دچار اختلال می‌کند.

وی با بیان اینکه توانستیم سهمیه برق البرز افزایش دهیم، اظهار کرد: بخشی از خاموشی‌ها به سمت صنایع سنگین پرمصرف منتقل شد که حداقل خاموشی در مصرف خانگی و تأمین برق تأسیسات آب‌رسانی را داشته باشیم.

وی متذکر شد: بر این اساس تا یک ماه باقی مانده از پیک مصرف عبور کنیم و دولت جدید مستقر و کمبودهای زیرساختی که دولت ۸ ساله با کوتاهی و عدم ایجاد تکالیف قانونی برای توسعه ظرفیت‌های تولید برق کشور جبران شود و برای سنوات بعدی با چنین مشکلاتی مواجه نباشیم.

کد خبر 5254155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha