۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

اراک در پیشگیری از کرونا به حال خود رها شده است

اراک در پیشگیری از کرونا به حال خود رها شده است

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امروز آموزش و پرورش، مساجد، شهربازی، پارک‌ها و غیره مشغول انجام کارهای خودشان هستند و در سوی مقابل یک نفر فریاد می‌زند که شرایط بحرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان صبح شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با ابراز نارضایتی از عدم رعایت پروتکل‌های پیشگیری از کرونا در شهر اراک و استان مرکزی، گفت: متأسفانه هنوز رانندگان تاکسی از ماسک استفاده نمی‌کنند و ۴ مسافر سوار می‌کنند در حالی که حتی در مصوبات مربوط به کرایه تاکسی به شکلی عمل شد که رانندگان سه مسافر سوار کنند، اما این امر رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: در شعب بیمه تأمین اجتماعی هم به ویژه در روزهای ابتدایی ماه شاهد افزایش و تجمع جمعیت هستیم و تمهیدات لازم برای کاهش بار مراجعات نیز تاکنون جوابگو نبوده است همچنین شعب برخی از بانک‌ها در استان کم است و این امر تجمع جمعیت را رقم زده است به عنوان مثال شعب بانک آینده در استان کم است و همین امر ازدحام جمعیت را ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: مقرر بود که نظارتی جدی بر برگزاری مراسم‌های عروسی اعمال شود که این امر انجام نشده است، ولی با وجود اینکه اتاق اصناف کاملاً پروتکل‌های ابلاغی را در اختیار دارد، اما رعایت نمی‌شود. جشن‌های عروسی به شدت در حال برگزاری است و در سالن‌های آرایش نیز شاهد ازدحام جمعیت هستیم.

جمالیان عنوان کرد: شهربازی اراک فعال شده و تراکم بیش از حدی را در آن شاهدیم، در پارک‌ها برنامه‌های مفرح در حال برگزاری است که ازدحام جمعیت بالایی را ایجاد کرده است و لازم است که پروتکل‌ها رعایت شود. متأسفانه گزارشات بازرسان بهداشتی حاکی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی مساجد آغاز شده است و به تبع آن تورهای زیارتی در حال برگزاری است، هر چند تذکرات لازم داده است، اما کسی توجه ندارد و لازم است که این سفرها حتماً لغو شود، از طرفی برخی مساجد در صدد ترتیب دادن برنامه‌هایی برای اعیاد قربان و غدیر هستند که این امر نگرانی مجموعه دانشگاه را دو چندان کرده است، در حالی که حتی در برخی از استان‌های دارای وضعیت نارنجی نماز جمعه تعطیل می‌شود، اما در استان مرکزی مساجد اقداماتی نگران کننده را دنبال می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آموزش و پرورش در حال تبلیغ برگزاری کلاس‌های آموزشی در کانون امام خمینی (ره) اراک است و در واقع اقدامی برخلاف مدیریت هوشمند بیماری در حال انجام است. نباید چنین رفتاری صورت گیرد چرا که به عادی انگاری از سوی مردم دامن می‌زند.

جمالیان عنوان کرد: امروز آموزش و پرورش، مساجد، شهربازی، پارک‌ها و غیره مشغول انجام کارهای خودشان هستند و در سوی مقابل یک نفر فریاد می‌زند که شرایط بحرانی است. مسلماً با این وضعیت نمی‌توان انتظار داشت که مردم به حرف دانشگاه علوم پزشکی گوش دهند و قطعاً عادی انگاری رقم می‌خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: با توجه به اینکه وضعیت قرمز روز به روز به استان مرکزی نزدیک می‌شود و سه شهرستان توریستی استان قرمز شده است و اراک هم به راحتی قرمز خواهد شد و باید رعایت‌ها بیشتر شود تا ذهن مردم از عادی انگاری دور شود.

کد خبر 5254533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      3 0
      امروز جهت معاینه دندان به دو کلینیک دندانپزشکی در خ عباس آباد اراک مراجعه کردم، هر دو با ازدحام ارباب رجوع بدون رعایت اصول بهداشتی مواجه بودند. بهتر است رئیس محترم علوم‌پزشکی به جای موعظه و نشستن. از مراکز فوق سرکشی و وضعیت نابسامان اینگونه مراکز را از نزدیک مشاهده و اقدام قانونی کند.
    • شهروند IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      0 1
      با این وضعیت هنرستان ها کلاس اجباری گذاشتن چرا رسیدگی نمی شه فقط حرف می زنید
    • Hamid IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      کجاست کوش شنوا از دلسوزی شما تشکر میکنم.
    • عاطفه IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      متاسفانه فقط در شهر اراک مسئولین به طرز ماهرانه ای قدرت سخنوری خوبی دارند اما در عمل کلا هیچ کاره هستند