۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۳

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی:

ایجاد شغل در خراسان شمالی متناسب با تسهیلات پرداختی نبوده است

ایجاد شغل در خراسان شمالی متناسب با تسهیلات پرداختی نبوده است

بجنورد- معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به پرداخت ۷۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ایجاد شغل در کشور، گفت: ایجاد شغل در خراسان شمالی تناسبی با تسهیلات پرداختی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قنبری ظهر شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: توسعه به معنای افزایش تولید ناخالصی داخلی و به دنبال آن ایجاد اشتغال است که موجب تولید درآمد پایدار و رونق اقتصادی خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی بیان داشت: هدف از توسعه، بهبود وضعیت معیشت مردم است.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان، افزود: در سال گذشته ۷۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها پرداخت شد اما متناسب با آن در استان شغل ایجاد نشده است.

قنبری با تاکید بر کاربردی بودن پژوهش‌ها و توجه به استقرار واحدهای تولیدی متناسب با سند آمایش استان، گفت: استان نیمه خشک است و باید به دنبال ایجاد واحدهای تولیدی و صنایع کم آب بر در استان باشیم.

قنبری در انتها گفت: دستگاه‌های اجرایی باید تا یک هفته آینده پروژه‌های حوزه کاری خود با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد را برای ارائه گزارش به پایتخت جهت دریافت اعتبارات مربوط به طرح‌های نیمه فعال اعلام کنند.

تهیه طرح توجیهی در خصوص توسعه صادرات فرش استان از دیگر مصوبات این نشست بود.

کد خبر 5254791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha