۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۳

با وجود ممنوعیت قانونی ورود حیوانات به اماکن عمومی؛

شورای شهر خواستار جداسازی محل گردش حیوانات خانگی در بوستان ها شد

شورای شهر خواستار جداسازی محل گردش حیوانات خانگی در بوستان ها شد

درحالیکه طبق قانون ورود حیواناتی مانند سگ در اماکن و معابر عمومی ممنوع است، اعضای شورای شهر امروز به دلیل افزایش نارضایتی ها، خواستار جداسازی محل گردش حیوانات خانگی و بازی کودکان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، یک فوریت «جداسازی محل گردش حیوانات خانگی از محل بازی کودکان در بوستان‌های شهر تهران» امروز در شورای شهر تهران به بررسی گذاشته شد.

حجت نظری عضو شورای شهر و پیشنهاد کننده این طرح با اشاره به اینکه تقریباً تمام بوستان‌ها با وجود ممنوعیت حضور حیوانات، حیوان گردانی صورت می‌گیرد و ممکن است خیلی از شهروندان نخواهند با حیوانات رو در رو شوند، گفت: با این توضیح آنچه لازم است این است که بالاخره جایی را برای بازی کودکان و حضور آرامش بخش خانواده‌ها فراهم کنیم و آنچه حائز اهمیت است تا در فضای عمومی حضور داشته باشند.

شورای شهر خواستار جداسازی محل گردش حیوانات خانگی در بوستان ها شد

وی ادامه داد: به دلیل افزایش ورود حیوانات خانگی به بوستان‌ها، خیلی از خانواده‌ها برای حضور در بوستان‌ها با چالش مواجه شده‌اند. و این طرح مشخصاً ناظر بر سلامت خردسالان است از باب اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک و تامین سلامت شهروندان نیاز است که جداسازی داشته باشیم تا امکان بازی با آرامش داشته باشیم.

هاشمی اجازه بحث درباره این طرح را به اعضای شورای شهر نداد و درخواست کرد در کمیسیون‌ها درباره آن بحث کنند.

یک فوریت این طرح در حالی با ۱۲ رای موافق به تصویب رسید که طبق قانون ورود حیوانات به بوستان‌های عمومی و شهری ممنوع است و طی سال‌های گذشته اعتراضات گسترده‌ای از سوی شهروندان نسبت به ورود حیوانات خانگی به این فضاهای عمومی صورت گرفته است.

در بهار سال ۹۰ حدود ۴۰ نماینده وقت مجلس شورای اسلامی طرحی را برای تصویب تهیه کردند که براساس آن قرار بود آوردن حیواناتی مانند سگ در اماکن و معابر عمومی ممنوع و مرتکب‌شونده به ضبط حیوان و جزای نقدی محکوم شود. این طرح که در قالب الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی ابتدای اسفندماه سال ۸۹ در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد، شامل یک ماده‌واحده و یک تبصره بود، براساس ماده‌واحده آن طرح، گرداندن حیوانات خطرناک یا حیواناتی که برای سلامت عمومی مضر بوده یا نجس‌العین می‌باشند، از قبیل سگ در اماکن و معابر عمومی و وسائط نقلیه ممنوع است و مرتکب‌شونده علاوه بر جزای نقدی از یک میلیون ریال تا پنج میلیون ریال به ضبط حیوان مذکور محکوم شوند.

شورای شهر خواستار جداسازی محل گردش حیوانات خانگی در بوستان ها شد

این طرح درحالی با مسامحه به تصویب رسید، که طبق قوانین بین المللی نیز ورود حیوانات خانگی موسوم به «پت» به فضای بازی کودکان ممنوع است.

کد خبر 5255187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha