۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا در اردستان گزارش نشده است

فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا در اردستان گزارش نشده است

اردستان-مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تاکنون موردی از فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا در اردستان گزارش نشده است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی ناشی از تزریق واکسن کرونا در اردستان گزارش نشده است، اظهار داشت: عوارض خفیف واکسن که شامل تب، بدن‌درد و کوفتگی است بعد از گذشت دو یا سه روز رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل لخته خون از عوارض شدید واکسن است، خاطرنشان کرد: این عوارض بسیار نادر است و تاکنون هیچ گزارشی در سطح شهرستان اردستان نداشته‌ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: در صورت بروز عوارض جانبی پس از واکسیناسیون بهتر است فعالیت روزانه را کمتر کرده و از ورزش یا فعالیت فیزیکی سنگین برای یک یا دو روز خودداری کنند.

وی، استراحت و مصرف مایعات بیشتر را برای رفع عوارض جانبی ناشی از واکسن بسیار مفید دانست و تاکید کرد: افراد در صورت بروز علائم شدید موضعی یا تب و بدن درد و یا عوارض جانبی بیشتر از سه روز حتماً باید به پزشک یا پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص اجرای مصوبات ستاد کرونا گفت: محدودیت‌ها باید به نحوی مدیریت شود که مردم هم دچار مشکل حاد نشوند.

ذبیحی تصریح کرد: مصوبات ستاد کرونا برحسب قانون در طرح هوشمند اجرای محدودیت‌ها تقسیم وظایف شده است مثلاً در موضوع گروه‌های شغلی اجرای محدودیت به عهده سازمان صمت و مرکز بهداشت ناظر است.

وی گفت: دستور بستن بازار اردستان ومهاباد ابلاغ و درمورد ترددها و نظارت بر ناوگان مسافر و حمل و نقل نیز با پلیس راه مکاتبه شده است.

کد خبر 5255455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha