۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱

استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت توجه دهیاران به موضوع جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

ضرورت توجه دهیاران به موضوع جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

رشت- استاندار گیلان با اشاره به نقش دهیاری ها و شهرداری ها در توسعه روستا و شهر، گفت: دهیاران باید به موضوع جلوگیری از تغییر کاربری اراضی توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر یکشنبه در همایش روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به ساختار خدماتی و اجرایی مبتنی بر مشارکت مردم این دو نهاد، اظهار کرد: باید با استفاده ظرفیت‌ها جهت دستیابی به توسعه شهری و روستایی گام بردایم.

وی با بیان اینکه روستا به عنوان کانون تولید به شمار می‌آید، افزود: روستاییان با وجود امکانات اندک با پشتکار، چرخ تولید را به حرکت در می‌آورند.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم برنامه ریزی علمی و اراده جمعی برای توسعه، گفت: باید با استفاده از راهبردهای درست و کارشناسی از منابع و امکانات به بهترین شکل برای توسعه شهرها و روستاها استفاده کرد.

زارع با اشاره به اقدامات دولت برای فراهم کردن بسترهای مناسب کسب درآمد پایدار، اضافه کرد: موضوع امنیت شغلی دهیاران در حال بررسی است و امیدوارم با پیگیری‌هایی که در سطح ملی در حال انجام می‌باشد و نیز همکاری‌های مجلس شورای اسلامی، این دغدغه نیز مرتفع شود.

وی با تأکید بر لزوم استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران و ارتقای سرانه آموزش کارکنان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، ادامه داد: شوراها نیز با بهره مندی از اطلاعات کافی در حوزه عملکردی، می‌توانند زمینه‌های همکاری را تقویت کنند.

استاندار گیلان تصریح کرد: باید تلاش‌ها برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی با اطلاع رسانی‌های بهنگام، جلب مشارکت مردم و شوراها و نیز معتمدان محلی در دستور کار باشد.

وی با اشاره به وجود بیش از دو هزار روستا در گیلان، رویکردهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله آسفالت معابر، به روز رسانی و اجرای طرح‌های هادی روستایی از مواردی است که دهیاری‌ها باید به جد، آنها را دنبال کنند.

استاندار گیلان همچنین به نقش دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در ایام شیوع کرونا اشاره و اظهار کرد: پاک‌سازی و ضدعفونی اماکن عمومی روستایی، مبلمان روستایی و نقاط تجمع در روستا و اطلاع رسانی ضوابط و راهنمایی‌های بهداشتی و امور سلامت به ساکنان روستاها، از جمله اقدامات خوبی‌ست که با مشارکت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها انجام شده است.

کد خبر 5255487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha