۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷

رئیس اتاق کرمان:

آموزش‌های کارآفرینی در همه مقاطع تحصیلی ارائه شود

 آموزش‌های کارآفرینی در همه مقاطع تحصیلی ارائه شود

کرمان - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: باید آموزش‌های کارآفرینی در همه مقاطع تحصیلی و شغلی با کیفیت بالا انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی طبیب زاده صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان گفت: کارآفرینی تعاریف زیادی دارد و باید کار تیمی هم به این تعاریف اضافه کرد تا به یک تعریف واحدی برسد.

طبیب زاده با بیان اینکه کارآفرینی باعث توسعه اقتصادی استان می‌شود، افزود: کارآفرینان به نام و فعالی در استان کرمان داریم که نشان داده نمی‌شوند و این موضوع باید فرهنگ سازی شود و با هموار کردن مسیر، راه مناسب برای رشد آنها فراهم شود.

وی افزود: خیلی از کارآفرینان وقتشان صرف کارهای اداری می‌شود، درگیر مسائل جزئی هستند و دغدغه‌های دست و پاگیر دارند و این مساله سرعت پیشرفت آنها را کم می‌کند. نباید شرایط اینگونه باشد که آنها را خسته کنیم تا از ادامه راه صرف نظر کنند چون ما دیگر کسی را در استان نداریم که جایگزین آنها بکنیم.

طبیب زاده اظهار کرد: باید رویکرد جدیدی به مبحث کارآفرینی داشته باشیم و شاخص‌های کارآفرینی استان را باید با شاخص‌های بین المللی پایش کنیم. وقتی حرکت خودمان را اصلاح کنیم می‌توانیم فضای کسب و کار را برای کارآفرینان مساعد و فضای رشد اکوسیستم کارآفرین را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه باید کارآفرین پرور باشیم، گفت: باید آموزش‌های کارآفرینی در همه مقاطع تحصیلی و شغلی با کیفیت بالا انجام شود و در بین افراد با استفاده از شاخص‌های مربوطه کارآفرین را در سنین مختلف تشخیص دهیم و به آن کمک کنیم تا رشد کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان افزود: در حال بررسی اسامی کارآفرینان برتر هستیم تا به اجماعی برای نامگذاری جایزه جشنواره کارآفرینان برتر برسیم که در سال جاری آن را اجرایی کنیم.

کد خبر 5257712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha