۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۶

قبادی دانا خبر داد؛

واگذاری بیش از ۴۷ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در سه سال

واگذاری بیش از ۴۷ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در سه سال

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سه سال اخیر جهش خوبی را در حوزه مسکن در بهزیستی تجربه کرده ایم و از سال ۹۷ تاکنون ۴۷ هزار و ۵۴۰ واحد واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین واگذاری همزمان ۲۰۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور گفت: مقام معظم رهبری عبارتی را فرمودند مبنی بر اینکه مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست؛ بلکه همه مردم، بخش های دولتی و غیردولتی و سازمان های انقلابی هستند. هر چه ممکن است در سطح کشور باید خدمات مربوط به بهزیستی را گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش خدمات حداکثر استفاده را کرد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات اصلی سازمان بهزیستی در قبال جامعه هدف خودش توانمند سازی جامعه هدف است که بحث اشتغال و مسکن از مهمترین آنهاست. نهضت ایجاد مسکن و احداث مسکن برای جامعه هدف سازمان بهزیستی یکی از مبارک ترین فعالیت های سازمان است که با کمک دستگاه های مختلف در سطح کشور عملی شده است وگرنه بودجه سازمان برای احداث مسکن آنقدر کم و ناچیز است که امکان کارهای بزرگ در این حوزه برای جامعه هدف را محدود می کند.

قبادی دانا بیان کرد: کل بودجه مسکن سازمان ۶۵ میلیارد تومان است که با قیمت های امروز در مسکن در شهرها و روستاها تعداد محدودی مسکن را می شود با این بودجه ساخت و احداث کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تا کنون ۱۴۲ هزار واحد مسکونی تسهیل گری شده و در اختیار گروه های هدف قرار گرفته که گروه های هدف ما معلولان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای دو عضو معلول، زنان سرپرست خانوار، فرزندان مستقل شده و بهبود یافته گان از بیماری اعتیاد است.

وی با بیان اینکه طی این سالها کمک‌های نهادهای مختلف از جمله بنیاد مسکن، سپاه پاسداران، بسیج سازندگی و انجمن خیرین مسکن ساز دریافت کردیم و این نهضت پویا و فعال به کار خودش ادامه می دهد، افزود: بخشی از جامعه هدف ما زمین مورد نیاز را نداشتند و ندارند بنابراین با رایزنی هایی که در دست انجام است با همکاری وزارت راه و شهرسازی در پی این هستیم تا خبرخوشی در زمینه اختصاص زمین واحدهای مسکونی برای خانوارهای تحت پوشش طی روزهای آینده اعلام کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امروز دو هزار و ۷۵ واحد مسکونی تسهیل گری شده و در ۲۹ استان کشور به طور همزمان واگذار شد. ارزش ریالی منازل واگذار شده ۴۶۰ میلیارد تومان است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن کمک بلاعوض، ۷۵ میلیارد تومان آن تسهیلات قرض الحسنه و ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل معافیت انشعاب آب و فاضلاب بوده است.

قبادی دانا تصریح کرد: با همه تلاش ها ۱۶۹ هزار نفر از خانوارهای پشت نوبت دریافت تسهیلات و شرایط لازم برای واگذاری مسکن است.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر جهش خوبی در حوزه مسکن در بهزیستی تجربه کردیم از سال ۹۷ تاکنون ۴۷ هزار و ۵۴۰ واحد واگذار شده و ۳۳ هزار و ۹۹۴ واحد مسکونی در دست احداث است و طی سه ماهه امسال ۲۴۰۰ واحد مسکونی واگذار شده است.

کد خبر 5257765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha