۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴

مهر گزارش می‌دهد؛

بی‌توجهی سازمان سنجش به وضعیت سیاه کرونایی سیستان و بلوچستان

بی‌توجهی سازمان سنجش به وضعیت سیاه کرونایی سیستان و بلوچستان

زابل - مدیر مجتمع آموزشی دانشگاه زابل از جواب منفی سازمان سنجش به درخواست های ارسالی برای تعویق آزمون ورودی دبیرستان‌های وابسته به دانشگاه در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، امین کمالی؛ چند روزی است که خبر برگزاری آزمون ورودی دبیرستان دانشگاه زابل در روز جمعه ۲۵ تیرماه با وجود وضعیت سیاه کرونایی سیستان و بلوچستان و به‌ویژه منطقه سیستان موجب‌نگرانی مردم و حتی واکنش جنبش‌های دانشجویی شده است به طوری که مجمع دانشجویان عدالت خواه سیستان و بلوچستان و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان نیز خواستار تعویق زمان این آزمون شدند.

سهیلا نوری، رئیس مجتمع آموزشی دانشگاه زابل در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به گلایه‌های مردمی و وخیم بودن شرایط کرونایی در استان سیستان و بلوچستان روز ۱۹ تیرماه طی نامه‌ای از طرف معاون آموزشی دانشگاه زابل به آقای دکتر محمدی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش وضعیت حاد منطقه اطلاع رسانی شد و خواستار تعویق زمان آزمون شدیم که متأسفانه این درخواست مورد قبول قرار نگرفت و ایشان با ارسال نامه‌ای از قطعی بودن آزمون ورودی دبیرستان‌های وابسته به دانشگاه‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و کردستان در زمان مقرر خبر داد.

وی ادامه داد: لذا مجدداً با ارسال نامه‌ای درخواست تعویق زمان آزمون را داشتیم که باز هم با درخواست موافقت نشد و بر اجرای آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان مقرر تاکید شد.

بی‌توجهی سازمان سنجش به وضعیت سیاه کرونایی سیستان و بلوچستان

ستاد کرونای سیستان و بلوچستان مخالف برگزاری آزمون است

در ادامه این موضوع را از جواد اکبری زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل جویا شدیم که وی نیز در این خصوص در گفت: گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ستاد کرونای شهرستان زابل و حتی استان با توجه به وضعیت قرمز کرونایی منطقه، برگزاری آزمون‌های مختلف در زمان فعلی را به صلاح نمی‌داند و مخالف آن است و حتی مخالفت خود را با برگزاری کنکور نیز اعلام کرده بود؛ اما برخی موارد از اختیارات ستاد کرونای شهرستان و استان خارج است.

وی افزود: به مانند کنکور و حتی همین آزمون ورودی دبیرستان‌های وابسته به دانشگاه که مستقیم زیر نظر سازمان سنجش است و ما نیز با پیگیری‌هایی که صورت دادیم و گفتگوهایی که با فرماندار محترم شهرستان و رئیس دانشگاه‌زابل داشتیم؛ این عزیزان نیز از مخالفت سازمان سنجش با تعویق زمان آزمون خبر دادند و به ناچار مجبوریم این آزمون را برگزار کنیم.

تمام توان خود را در زمینه برگزاری آزمونی کم خطر به کار خواهیم بست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه داد: حال که در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم و دانشگاه زابل نیز به ناچار مجبور به اجرای این آزمون است، تمام توان خود را در جهت برگزاری آزمونی کم خطر برای دانش آموزان عزیزمان به کار خواهیم بست و در این راستا ناظرین بهداشت محیط و مراقبین خود را در محل آزمون افزایش خواهیم داد.

وی تصریح کرد: در محیط برگزاری آزمون شرایطی از جمله داشتن تهویه مناسب، ارتفاع مناسب سقف سالن، مساحت محل برگزاری و همچنین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نظارت ویژه ای خواهیم داشت و در تلاشیم از تجمع خانواده‌های دانش آموزان در مقابل مکان برگزاری آزمون جلوگیری کنیم و از خانواده‌های محترم نیز درخواست داریم در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند تا آسیب به حداقل برسد و بتوانیم آزمون سالم و بی خطری را برگزار کنیم.

اما حالا سوال اینجا است که چرا سازمان سنجش با وجود شرایط فوق بحرانی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زابل و همچنین اطلاع رسانی قبلی رسانه‌ها از جمله گزارش خبرگزاری مهر با عنوان «برگزاری آزمون ورودی دبیرستان دانشگاه زابل در شرایط بحرانی کرونا!» همچنان بر تصمیم خود پافشاری می‌کند، آیا جان دانش آموزان سیستانی برایش اهمیتی ندارد که با لج بازی سعی در به خطر انداختن جانشان را دارد و دلیل این لج بازی‌های سازمان سنجش چیست؟

کد خبر 5258468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha